Äntligen har min dator hittat hem!

Ungefär samtidigt som Datorbutiken ÄNTLIGEN har gett tillbaka mig mina pengar - det tog dem bara 1½ vecka att inse att jag ville ha tillbaka dem och inte sponsra. Jag jobbar faktiskt inom hotell och restaurang, jag är fattig.

Så här sitter jag med min nya dator och får ont i nacke och rygg för att jag inte har nån datastol. Men skit samma, äntligen har jag en helt egen dator med eget internet och behöver inte slåss med varken familjemedlemmar eller datorn för att sitta och slösa bort min tid.

Idag ska jag jobba. Känner inte alls för att jobba idag, vill mest bara sitta hemma och ta det lugnt. Är jue ledig den här helgen också, men lär jue inte hinna ta det lugnt. Fast varför ska man ta det lugnt egentligen? Det är jue egentligen slöseri med tid. Dessutom när Daniel har stuckit från stan lär jag få gott om tid till att ta det lugnt.
   Nej, för tillfället känner jag mig ganska less på mitt jobb. Jag vet inte varför, men känner mig bara allmänt less. Men jag har jue bara en månad kvar så jag lär nog överleva det... hoppas jag.

Längtar grymt mycket till september när jag får lämna detta ställe. Har börjat bli kallt och jag hatar vinter. Fattar inte just nu hur jag kom på den goda idén att jobba kvar i stan ett år till. Jag hatar jue verkligen kyla! Men men, vart skulle jag annars ha tagit vägen? Och jag kan jue inte spendera mitt liv på resande fot utan pengar.

Ute är det sol nu. Jag kanske ska sätta mig där ett tag och känna den sista värmen som Kiruna kommer att få uppleva? Det låter som en bra idé, laddar ändå bara upp musik till datorn för tillfället.

Men, jag har äntligen fått min dator!
Välkommen hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0