Fåfänga och osunda vanor

Min diet på choklad börjar göra sin verkan. Jag har ont i magen. Aj, aj... Nu vill jag inte ha den där dumma chokladen något mer! Vem faen kom på att köpa Dumle till jobbet? Jag är jue helt galen i Dumle! För snål för att köpa det, men gottigottgott är det. Uscha.
   Dessutom har jag blivit helt förälskad i Japp så har köpt en dubbel-Japp nu varje dag de senaste dagarna... Sedan plussar du till att jag bara äter en gång om dagen mat. 
   Är väl inte så konstigt att man mår dåligt nu. Suck. Jag måste lära mig det där och äta. Tre mål om dagen. Och inget godis!
   Inte att jag blir tjock av godiset. Jag bygger jue bara muskler nu för tiden (som antagligen kommer försvinna under min semester, snyft!), men det är nog jobbigt med min förkylning/allergi som gör att jag har blivit beroende av nässpray.

dumlemums


Idag ska jag göra mig fin, hade jag bestämt. Jag hade tänkt locka håret, ha på mig strumpbyxor och kjol. Jag lär frysa ihjäl, men jag känner mig på humör för att göra mig fin. Jag såg på en 40-talsfilm igår och jag önskar att det vore mode. De hade så fina klänningar! Modellen alltså. Så där klassiskt, enkelt men ändå vackert. Och de såg bekväma ut.
   Klänning är nog det mest bekväma plagget som finns. Det trycker ingenstans. Men tyvärr finns det aldrig några fina klänningar att köpa. Och så känner man sig lite av en outsider när man går i klänning i Kiruna. Ingen använder klänning här, det är ungefär 1 på 1000 personer. Eller 10 000.

Idag är min ledigdag förstår ni, så det är därför jag har möjligheten att göra mig fin och inte såringa omkring i min svarta blus (det är ingen skjorta, sa Lena, för knäppningen är åt fel håll så då kallas det blus), byxor och förklä. Jag vet inte om det är på grund av mina arbetskläder som gör att jag nu för tiden vill klä mig mer färgglatt, men jag är helt inne på det. Och det kommer jue passande med hösten, till hösten är det alltid grått, vitt, svart och brunt som är mode. Inte för att jag använder modekläder, nej nej, men om det inte säljs några färgglada kläder kan jag jue inte köpa dem.
   Ska jue ner till södern så jag ska shoppa kläder, om jag hittar någonting. Jag har jue inte inhandlat några kläder eller skor (förutom av praktiska skäl) sedan jag var i Stockholm så nu ska jag faen låta mina pengar försvinna! Tyvärr så ska jag redan påbörja min shopping idag. Hittade två par helt underbara skor!

fiin


Där är ena skon. Massor med rosor på. Kanske inte faller alla i smaken, men den såg så söt ut, så jag måste nog köpa den! Och ett par till. Så nu måste jag festa minst 2 ggr så jag kan använda mina nya skor! Men en gång i Östersund, en gång i Jönköping... så är det jue planerat.

Upptäckte till min fasa att syrran inte har någon locktång hemma. Faen. Då går det ytterligare några hundralappar till en locktång, för det behöver jag jue.

Jaja, nu måste jag göra mig i orsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0