Kina-mat och rödvin

Nu sitter jag här med en stor klump i magen, igen. Det blev vårulle till förrätt och friterade räkor till varmrätt, precis som planerat. Och det var väldigt, väldigt gott. Far gav dem dock ingen dricks, vilket jag alltid ger. Fast idag fick vi ganska dålig service eftersom de kom in med varmrätterna innan jag ens hade hunnit äta halva min vårrulle...
   Till maten tog jag ett glas rött - jag älskar rödvin. Om jag hade blivit alkoholist skulle det vara på grund av rödvinet. Det är dumt att någonting så gott ska innehålla alkohol eftersom man inte får dricka det så ofta. Men det kanske är därför man njuter så mycket av rödvin, just för att man bara dricker det några få gånger i månaden (men nu har jag semester, så då blir det säkert en gång i veckan ;P)

rött

Fylla slapp man inte ifrån idag iaf, fast jag inte jobbar. De där fyllisarna verkar dras till mig!
   Polisen kom till restaurangen och tog med en kvinna till polisbilen för att prata. Jag vet inte vad hon och hennes sällskap hade gjort, eftersom de satt på andra sidan restaurangen. Jag hörde bara att de var högljudda och jag tror att hon började bråka med en gubbe.
   Det var för den delen min frisör. Jag har sett henne på Mommas också och hört rykten om att hon är alkoholist. Det kan jag förstås inte uttala mig om det är sant, men ja, det är nog smartast att klippa sig först i Linköping/Jönköping.

Imorgon åker jag! Det ska bli både spännande och nervöst. Och jobbigt! Jag ska sitta i 12h på ett tåg. Uscha, men ja... det är jue billigt iaf ;P

Kommentarer
Postat av: jullan

haha jaa du . Chihuahua ska det inte bli nåt av , men en berner sennen är nogkanske på intågande;) Men vet du att jag tror inte att jag döper den till gullan... ;)

2008-08-31 @ 23:15:38
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/
Postat av: Sara

Hon är alkoholist, känt hennes dotter. Och lett ut damen från mommas samt raggarklubben så. Uäk. Drägg ;P

2008-09-01 @ 19:22:33
URL: http://tirkk0nen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0