Less på fyllisar

Idag har jag skapat olika kategorier. Börjar känna mig väldigt inne på det här med bloggandet nu. Först en ny design, sen kategorier - wow!

Just nu är klockan 02:50 och jag ska jobba lunch imorgon. Hade tänkt gå till jobbet så hade planerat på att stiga upp klockan 8:00 så jag kunde vakna upp i lugn och ro. Men sömnen vill, som vanligt, inte infinna sig så här sitter jag.

Usch, vad less jag börjar bli på alla fylleskallar. Ska bli skönt att få jobba lunch imorgon och servera nyktra människor. Jag är less på alla fulla människor. Varför kan inte folk dricka med måtta? Det är särkert både trevligare för mig som pesonal och för dem själva. När folk blir drägg så är dem jue bara ofunktionella, vad är nöjet med det?
   Jag vet att jag inte är den rätta människan att säga det, jag råkar alltid bli jättefull. Men det avskyr jag. Jag avskyr känslan att vara full. Lullig är mysigt, trevligt. Men full... uscha, senast var jag tvungen att spy för att jag kände mig så äcklad av mig själv.

Jag var väl ganska otrevlig mot Daniel i telefon också, och det har jag dåligt samvete. Men vad förväntas av mig när jag kommer hem ifrån jobbet, less på allt som har med fylla att göra och så ringer han och sluddrar? Kände att jag höll på att tappa tålamodet jue längre samtalet gick och till slut fick jag säga: "Nej, jag orkar inte med dig. Du är full. Jag är så less på fyllisar just nu. Jag ringer imorgon i stället." Men jag kände att jag orkar bara inte.

Fast det finns ganska roliga människor här i världen, eller ska jag kanske kalla dem idioter. Idag så serverade jag en tjej som jag var vän med när jag var yngre, fast vi båda bestämde oss för att vi inte tyckte så mycket om varandra.
   När jag serverade henne kom en kille fram som hade blivit jättesur när jag frågade honom om leg (han var 86:a, men det är inte alltid lätt att se åldern och hellre att jag frågar leg för mycket än för lite... jag förstår egentligen inte varför folk blir så upprörda, det är jue ingen direkt förolämpning). Han frågade iaf varför dem inte var tvungna och visa leg och jag förklarade trevligt: "Ja, men vi gick jue i samma klass så jag vet jue att dem har åldern inne."
   Och jävlar vad den tjejen gick igång på det. Hon förklarade för allt och alla som ville lyssna hur hon och hennes kompis hade mobbat ut mig och Gud vet vad hon sa, jag lyssnade inte så noga. Jag hörde bara tillräckligt för att förstå att hon försökte driva med mig. Hennes mål var antagligen att försöka trycka ned mig så att jag skulle gå hem och grina - för nog måste jag väl vilja ha henne som vän, hon som är så underbar! Jag kan inte leva utan hennes kärlek!
  
Snarare fick det motsatt effekt. Först blev jag irriterad över att hon var en sådan idiot och funderade på att vägra servera henne ifall hon skulle beställa någonting annat. Men sen när jag väl tänkte över vad hon hade sagt fick det mig att nästan börja skratta.
   Jag tycker inte om att kalla människor patetiska, men det där var väl ändå patetiskt? Att hon verkligen skulle tro att jag skulle ta illa upp? Jag bryr mig väl inte om vad idioter tycker om mig, jag kan jue inte vara älskad av alla och om jag ska vara älskad av någon föredrar jag att det är mina nära och kära och inte idioter som egentligen har så dålig självkänsla att de måste trycka ned andra för att kunna känna sig bra.
   Men det mest patetiska var nog ändå att hon ännu brydde sig om att försöka väcka en reaktion hos mig efter 4 år. Jag måste verkligen väcka starka intryck hos människor när hon inte kan glömma mig efter så lång tid! Tyvärr så brydde jag jue mig inte om hennes vackra ord och orkade inte ens kommentera det, så hon måste ha känt sig besviken. Stackare.

Nej, fulla människor är inte de roligaste alla gånger. Men men, det är jue mitt jobb och jag har bara 1½ vecka kvar att jobba, så jag borde nog stå ut.
   Det är jue bra i alla fall att man får dricks, det är jue motivation. Fick häromdan en dollar t.o.m.!

dollar


Nej, nog har jag trevliga gäster också. Men för tillfället känner jag mig lite less på alla fylleskaller som tror att de är störst, bäst och vackrast - och som för den delen inte alls är fulla trots att de varken kan stå, gå eller prata. För en gångs skull längtar jag tills jag får jobba på Grapes och ta hand om lite mer civiliserat folk. Men men, helgen återstår - hoppas jag klarar den med livet i behåll.

Nej, nu ska jag ge sömnen en andra chans! Ska jue dricka vin imorgon ( lagomt, inte så jag blir full... usch nej!) och jag blir alltid trött av vin, och vill jue inte sömna efter en droppe. Dessutom ska vi ha hej då-fika för "Servis-Ida" då hon jobbar sin sista dag imorgon. Mycket att göra, ujj ujj.

Men, god natt!

Kommentarer
Postat av: Jullan

Vad var det att skryta om att man mobbat nån :p fel på den människan! Tror jag vet vem du menar och mmmhm!

2008-08-21 @ 11:17:46
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0