Some dance to remember, some dance to forget

Nu har ännu en ny dag börjat!
   Jag hade tänkt stiga upp klockan 11 idag eftersom jag ska skriva ansökan och packa lite, men sängen var så varm och go så jag låg kvar till tolv när Sara skulle komma och hämta en skjorta av mig. Jag var väldigt givmild som gav bort en av mina arbetsskjortor :) Men jag använder ändå nästan aldrig de där skjortorna jag fick från Scandic, de är så långa på mig, så om hon tycker om den så har hon jue något svart till lunchjobben :)

Igår träffade jag Ingrid också. Vi hade det riktigt mysigt. Satt på Mommas och bråkade om ljuset och drack mina aquatinis hallon som jag har varit sugen på. Det var gott, fast jag får alltid ont i halsen av dem. Hum, hum, inte bra...
   När vi skulle ta avsked blev Ingrid värsta vemodig, hon ska jue också flytta ifrån stan som alla andra, så hon blev jättesur på mig när jag bara fortsatte gå och inte gav henne någon kram :P Haha. Fast jag är jue inte uppvuxen med det där att man kramar varandra och så, men hon fick en kram iaf.
   Så lugnade jag ner henne och sa att vi kommer jue träffas igen, det är direkt sista gången. Och så planerade vi en framtida tjejkväll i slutet av september när vi båda kommer upp till Kiruna igen.

Ja, ikväll ska jag bara jobba på Grapes och ta det lugnt. Borde skicka iväg mina arbetsansökan innan jag går till jobbet, imorgon är sista dagen. Det enda jag grämer mig över är hur dyrt det skulle bli för mig och jobba där, men samtidigt trivs jag jue i serveringsyrken... hum, hum, jobbigt att vara intresserad av ett lågavlönat jobb. Men jag tycker om att jobba under stress och att inte behöva sitta/stå still. Så ja, då passar mitt jobb mig ganska bra.
   Det är det som är bra med ferrum, att man både får servera och jobba i baren. Men om de inte har något jobb att erbjuda... då måste jag jue söka vidare.

Om tre dagar lämnar jag Kiruna, wiie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0