Tillbaka på jobbet

Japp, nu har man börjat jobba igen då. Började med att jobba lunch, och det är jue skönt med en liten mjukstart - speciellt nu när jag har blivit förkyld. Usch, jag vill inte vara förkyld, men jag får väl skylla mig själv. Om man springer ute med minimala kläder får man ta konsekvenserna, tyvärr.

Sov inte speciellt mycket inatt, och inte speciellt bra. Förstår inte när mina sömnproblem ska försvinna. Jag har sovit bra kanske 3 nätter på 1 månad. Det tar livet av mig.
   Även om jag känner mig ganska van nu för tiden och kan fungera som en vanlig människa så är jag less på denna konstanta trötthet. Kroppen känns slö och seg, och det blir som sagt inte bättre av min förkylning.

Min pojkvän i Linköping har börjat idag med insparkningen. Det märks att han har det trevligt för han har inte haft tid och höra av sig, vilket han i vanliga fall är faktiskt väldigt duktig på.
   Jag är så nyfiken! Det känns så spännande, trots att jag inte ens är i närheten av hans roligheter. Men så är det väl att vara ett par - trots att mil håller oss ifrån varandra så känner jag mig lika entusiastisk över vad han gör som när han bodde i Kiruna! 
   Eller så kanske jag är en konstig flickvän, men det är också en trolig anledning.

Känner mig nöjd med veckans schema iaf. Som jag hade förutspått så skulle jag få jobba arslet av mig nu de sista veckorna, men det trivs jag med. Jag vill jobba och jag vill ha pengar. Dessutom trivs jag på mitt jobb, det är socialt och man får träffa många olika människor från alla olika hörn av världen som man antagligen annars aldrig hade stött på. Vissa är riktiga charmtroll som man önskar skulle återvända, vissa är mindre charmiga som gör att jobbet känns jobbigt. Men var och en av mina gäster som jag har pratat med känns speciell, och det trivs jag med.
   Samtidigt älskar jag att betrakta folk, titta på hur de beter sig och deras kroppspråk... Kanske är det för att jag brukar författa som jag har detta nöje att försöka analysera helt främmande människor, eller så är det bara en del av mina intressen. Hur som helst är mitt jobb idealisk för sådana som mig som älskar att betrakta och analysera människor.

Det enda som är mindr trevligt med mitt jobb är dock lönen. Fick lönebeskedet idag och jag blir alltid lika ledsen när jag ser hur mycket de tar i skatt. Jag jobbade arslet av mig i juli ( vilket menas med 40h övertid) och ändå fick jag inte särskilt mycket nu. Sånt är irriterande.
   Fast jag upptäckte idag att jag har fått löneförhöjning på min timlön med 1,20 kr! Haha, det är jue inte särskilt mycket att hurra för men ja, det är jue trevligt iaf.

Nej, nu ska jag nog vila lite om jag lyckas få tillräckligt med ro (det vet man jue aldrig med min kropp).

Kommentarer
Postat av: Jullan svarar

hon är ju ett litet charmtroll min Molly;D Om till o med du såg nåt fint i vintern så måste det vara en himla bra bild?;)

2008-08-13 @ 10:38:08
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0