Dags för socialt umgänge!

Ännu en kväll där jag sitter i min ensamhet och varvar mellan tv och dator. Och nu faktiskt börjar jag känna mig redo för sanningen och ett socialt liv.
   Jag har faktiskt redan skapat planer. På torsdag ska jag och en gammal vän dricka vin. Inte festa och supa oss fulla, utan bara dricka rödvin och njuta av smaken - ja, det har i alla fall jag tänkt göra. Har varit så otroligt sugen på vin de senaste dagarna att jag knappt kan bärga mig tills det blir torsdag, men jag överlever nog dessa två dagar som är emellan.
   Får se om vi kommer på någonting att prata om, senast vi umgicks var när jag var 16 år så det är nästan tre år sedan. Men han är bra på att prata, så det går nog bra. Och jag är jue bra på och prata, när jag väl får i mig vin. Det är nog därför alla vill dricka vin med mig ;P haha.

Snart blir jag arbetslös, bara en och en halv vecka kvar och på schemat 88 timmar. Trots att framtiden ser osäker ut längtar jag lite efter min arbetslöshet. Jag längtar efter att få träffa mina nära och kära igen, och träffa en vän för första gången. Har börjat bli lite nervös nu inför mötet, även om jag tror att det kommer att gå bra. Vi har alltid haft så lätt att prata, så det är väl bara att han bjuder mig på lite vin i annat fall så är konversationen igång. Jag och mitt vin ;P
   Nu skrev han att han hade varit på skjutbanan... hum... det lät jue inte så positivt...

Nästa vecka blir det nog att träffa lite vänner här i stan innan jag ger mig av i en månads tid. Ifall de vill umgås med mig förstås, jag kan inte tvinga dem ;P så det kommer att bli mycket socialt för mig i framtiden, oj oj. Hur ska jag orka med det? Jag kommer nog få gå på toa lite då och då och gråta ;p
   Inte så att jag menar att mina vännerär hemska, de är motsatsen. Men jag har varit inlåst i min ensamhet så länge att jag då kan tycka att socialt umgänge är påfrestande. Jag vet, jag är lite konstig.


Jag känner mig jätteglad idag. Vad konstigt. Har absolut ingen anledning till att vara glad, för jag har jue inte gjort någonting alls idag. Men jag är glad. Konstigt. Jag är väl förväntansfull inför framtiden. Den ser ljus ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0