En ny vecka

Här sitter jag och är nyvaken och har ont i hela kroppen. Mamma kom och väckte mig kvart i ett och undrade när jag skulle stiga upp. Hennes uppväckande var illa välkomnande av mig då jag somnade först vid klockan sex. Det är lätt att vända på dygnet när man har slutat omkring 3 på dagar, och jag är inte den som kan lägga mig direkt efter jobbet.

Dessutom läste jag en underbar bok igår. Jag kunde inte sluta läsa förrän boken tog slut (efter 3½ timmes läsning). Boken var bra, men samtidigt skrämmande då huvudpersonen gick igenom samma dilemma som jag har, och som jag nyligen har gått igenom. Hon kände samma känslor som jag känner nu, och detta nämner inte alls baksidan någonting om. Jag valde boken för dess handling, inte dess bihandling - bihandlingen hade jag ingen aning om vad den handlade om! Det var lite läskigt att den passade in på mig som handen i handsken...

Fast nu står jag inför samma dilemma som tidigare. Nu har jag läst 2 helt fantastiska böcker på raken och förväntan på nästa bok är stor. Dessutom ska jag inte till bibliteket och låna böcker de här gången. Har otroligt nog tänkt köpa böcker. Det gör jag aldrig nu för tiden, eftersom jag bara läser böckerna en gång anser jag detta som onödigt köp. Men, jag vill inte resa igenom hela Sverige med inlånade böcker då risken är stor att jag skulle tappa någon eller glömma någon, så då är det lika gärna att köpa. Måste nästan ta och göra det idag.

Idag är det jobb, igen. Två dagar kvar tills jag får en ledighet.
   Och ont har jag, i hela kroppen. Ryggen, nacken och fötterna värker. Gud så bortskämd man har varit när man hade en pojkvän vid sin sida dagligen. Då behövde jag aldrig ha ont. Han masserade mig alltid. Men nu är jag ensam, och nu får jag gå omkring med en värkande kropp och bara drömma om massager.
    Det är 2 veckor nu sedan Daniel åkte. Känns som en evighet sedan, fast tiden gått fort. Jag har tyckt att denna trista sommar pågått en evighet, tiden verkar ha börjat gå långsammare nu för tiden. Fast samtidigt är jag medveten om att det är troligen jag som har uppfattat tiden annorlunda nu för tiden. Dessutom är det först nu till helgen jag återigen har börjat sova efter 2 månaders sömnproblem. Utan sömn blir också tiden längre.

Den här veckan är också fullbokad, såsom den närmaste månaden. Jag ska jobba måndag, tisdag, torsdag, fredag och lördag. På onsdag ska jag umgås med Sara, och någon dag i veckan skulle jag kanske träffa Ingrid. Jag vet inte ännu, hon ringde igår när jag jobbade och jag hade inte tid att svara.
   Sedan på söndag har jag tvingat mina päron och gå på Kina-restaurang och äta med mig. Jag är så sugen på friterade räkor! Det ska bli gott, mums.
   Sedan måste jag sjävklart packa också. Ska väl börja och rensa garderoben imorgon och se om någonting behövs tvättas inför resan. Sedan måste jag förbi banken och föra över pengar osv.

Nu kändes det helt plötsligt som om jag hade mycket att göra! Jaja, idag ska jag bara ta och beställa böcker. Får ta itu med mina sysslor imorgon. Idag är jag trött. Och kroppen gör ont. Jag vet att jag gnäller, men jag har haft jobbiga drömmar de senaste nätterna. En ny mardröm som besöker mig. Men jag kan i alla fall sova nu, och det är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0