Allt och ingenting

Här sitter jag då och funderar över om jag ska klippa mig innan jag åker, eller under resan. Min syster tycker att jag ska besöka hennes frisör i Jönköping, och hon är antagligen bättre än den jag går till här i Kiruna, men jag är så less på mitt hår! Luggen har blivit så lång att den är omöjlig att han framme, ifall jag vill se någonting. Och ja, det vill jag. Jag har inte stor lust att snubbla och tappa mat på mina gäster bara för att jag för tillfället var en-ögda-sara. Jag är nog klumpig med syn på båda ögonen! (Fast hittills har jag aldrig tappat mat på mina gäster, bara dryck... och det är nog pinsamt.)

För tillfället sitter jag och tittar på platsbanken på arbetsförmedlingens sida. Mamma skvallrade om att Scandic sökte restaurangpersonal, men inte fan hittar jag några sådana annonser. Men Icehotel har kvar sina annonser och jag funderar på att söka. Fast dyrt att jobba där eftersom det blir längre färd med bilen varje dag. Hum, hum. Annonserna gäller till 30 augusti så har jue några dagar på mig att fundera. Visserligen spelar det ingen roll om man söker. Det är väl kanske inte så stor chans att jag får jobb, eftersom jag har sån liten erfarenhet. Dessutom kan man juealltid tacka nej.
   Ja, jag tar och fixar det på onsdag eller torsdag, idag har jag nog med saker att hinna med innan jobbet.
   Hum, hum... det är jobbigt att vara vuxen ;P

Fast jag tror att jag är allergisk mot någonting där på Scandic. Alltid när jag håller på med disken i Mommas börjar det klia och idag upptäckte jag utslag på underarmarna. Funderar på om jag är allergisk mot någonting i planksteket, som sparris... Jag vet att det låter udda, men det börjar aldrig klia någonting när jag håller på med disken på övervåningen och där serverar vi inte plankstek. Men fläskfile, bacon, tomat, bearniessås och potatismos tål jag så då återstår bara sparrisen... Ja du, ingen aning.
   Lena frågade mig igår om jag hade dödslängtan när superallergiska jag ska åka till en bondgård och bo där i en vecka. Och tja, jag är väl det ;P Har själv börjat bli lite orolig... Men men, lite snuva och halsont har aldrig skadat. Bara jag slipper feber eller andnöd så funkar det jue.

Det är det jag håller på och fixa idag, inför resan. Har beställt tre pocketböcker så jag har någonting att göra på den första tågresan iaf. Jag är jue van vid att gå och lägga mig vid 6-tiden, så jag lär nog inte sova så mycket. Dessutom har jag en sittplats.

Det påminner mig om min dejt med Sara imorgon, om hon inte har glömt bort den. Undra hur det blir. Jag går jue och lägger mig ungefär när hon vaknar ;P Efter helgen är det omöjligt för mig att somna innan 3 och vakna innan 12. Idag var det en pina och plåga att ta mig upp till 12, men jag klarade det. Känner mig väldigt stolt :)

Jag fattar inte, var och klippte mig för ca 1½-2 månader sedan och mitt hår har vuxit en dm! Mitt hår växer verkligen som ogräs - jag vill klippa mig!
   Kanske går förbi frisören imorgon eller på torsdag iaf...

Nej, nu har jag svamlat på färdigt om allt och ingenting. Nu ska jag börja göra mig i ordning så jag hinner på banken innan jag börjar!

Kommentarer
Postat av: Jullan

Är ju skitjobbigt att bli vuxen..

2008-08-26 @ 15:38:25
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/
Postat av: Sara

Angående kliandet, alla på frukosten, som jobbar har utslag, även jag. Du ska se mina armar ;P Små små kliande röda prickar. Det är av diskmedlet tror vi, för det sprättar ju lite vatten här och där. Om du tex får rent diskmedel på handen svider det som faaan, prova så får du se ;) Fast jag får även av ananas och tomat när jag skär upp dem, men sådant jobb har ju inte du så.

2008-08-26 @ 18:44:51
URL: http://tirkk0nen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0