Förväntansfull

Idag känner jag mig stolt över dagens sysselsättning. Jag har städat, dammsugit och skurat - och det är jävla bra för att vara mig. Av någon anledning så avskyr jag all sorts hushållsarbete och det tar mig jävla lång tid innan jag äntligen tar tummen ur arslet och städar. För det går fort när jag städar. Jag vet inte om det är slarv eller att jag är effektiv, men det tar inte så lång tid. Och när jag är färdig och blickar ut över mitt städade rum så undrar jag: Varför väntade jag så länge på att göra detta?

Men snart kommer jag inte att behöva bry mig om sådana saker som städning och ordning. Snart är jag på resande fot och kommer att leva mitt liv som en gäst med alla dess bekvämligheter. Fast jag lär nog få hjälpa till med matlagning och dylikt, men iaf... Jag längtar :)
   Jag längtar så otroligt mycket efter att få sätta mig på det där tåget och se Kiruna lämnas bakom mig. Fast samtidigt känns det krävande att vara någon annans gäst i en månads tid. Jag lär jue inte få mycket till privatliv, ja förutom mina kära är i skolan. Då ska jag slappa och njuta av ensamheten. Men mycket tid kommer jag att vara omgiven av folk. Jag hoppas att jag inte kommer få ett sammanbrott ;p

Jag längtar så! Ta mig till 1 september nu!
   Fast jag måste packa, och det längtar jag inte till. För jag har ingen aning om vad jag ska ha med mig. Jag har aldrig varit borta en månad, speciellt inte under en höstmånad. Och jag känner jue bara till Kirunas höst. Och det är att det är lite ljummet ett tag, men fort blir det iskallt.
   Men packningen tar jag nästa vecka. Är ledig dagen innan jag åker, och på avresedatumet beger jag mig först 18:35. Så jag har gott om tid. Förutom att jag är så velig när det gäller packning och tänker "tänk om, tänk om". Men det går nog bra, förhoppningsvist, annars får jag väl köpa kläder där nere i söder. De har jue ändå större urval än här ;p

Kommentarer
Postat av: Sara

Har ju vart till Gällivaare, men jag vet inte. provar ju nya piller nu så, får se om det funkar.



Nya sångaren var nån knasig kille jag aldrig sett förr ;P Korthårig från typ, skåne:S

2008-08-20 @ 14:57:30
URL: http://tirkk0nen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0