Min sista arbetsdag avklarad

Jaha, igår var sista arbetsdagen. Fick avsluta min säsongsanställning genom att jobba inom alla tre områdena: Grapes, Mommas och Nöje.
   På Grapes fick jag lära upp vår nya tjej inom servisen, hon jobbade första gången i Grapes igår. Hon var jättetrevlig och så, men kändes lite bittert att lära upp henne när jag visste att hon tar mitt jobb ;P Förstår inte hur Ferrum tänker, de tar in ny personal medan jag och en annan som jobbat arslet av oss hela sommaren får sluta. Konstigt företag. Aja, jag orkar inte bry mig. Jag kommer tillbaka först till oktober och ser om de vill ha mig, annars får jag jue alltid jobba extra och det är jue iaf lite pengar.
   I alla fall hade vi det jättelugnt i Grapes. Hade väl en... sex sällskap som var och åt. Så jag var färdig där uppe till klockan 23:00. Fick dricks i norska kronor. Dumma norrmän. Jag kan jue inte ens använda dem! Men ska fråga papa om han behöver norska kronor eller om han kan växla med någon arbetskollega som brukar åka till Norge. Annars får jag väl sitta och titta på dem... Var jue ändå 60 kr, vet inte hur mkt det är värst i svenska ;p

Sedan fick jag gå ned till Mommas. Jag försökte verkligen att växla humör från seg till snabb, för jag hade jue bestämt mig att idag ska jag jävlar i mig arbeta arslet av mig. Var där till klockan ett, tills det började bli ont om folk, då sa Sari åt mig och gå till discot istället. Så stod jag där tills vi stängde, men vi hade inte mycket folk idag. Vi hade båda våningarna öppna, men det var nästan hälften så mycket som förra veckan. Jaja, så kan det gå ibland.
   Efter det blev det och städa upp och så fikade vi, som vi alltid gör lördagsnätterna. Jag hjälpte Sari med att kontrollräkna en kassa och sedan fick jag åka hem klockan halv 5.
   När jag växlade mina mynt ifrån dricksen från discot mötte jag Sara. Hon började när jag slutade ;P Ujj, ujj, vad jobbigt att behöva stiga upp så där tidigt!
   Sedan när jag gick ut till min bil så var det frost på rutorna. I augusti! Så fick stå och skrapa rutorna innan jag äntligen kunde åka hem till min varma säng.

Så sov jag en ganska orolig sömn till att börja med. Det kändes som om jag låg och kliade hela kroppen i ett x antal timmar, men när jag vaknade upp vid 7-tiden så var jag medveten om att jag måste ha sovit, så jag vet inte om det där kliandet var dröm eller verklighet. Jag kanske "halvsov", så som jag brukar göra ibland.
   Har fått lite utslag på händerna efter diskmedlet, men det är så lite att det syns knappt. Och på underarmarna har utslagen nästan försvunnit. Men jag har upptäckt att min lilla solbränna jag lyckades få i sommar är i princip borta. Nu är jag vit som vaniljglass igen, snyft.

Imorgon sticker jag ifrån stan, så måste sätta igång med packningen. Men är i årincip färdig. Jag har faktiskt en snål packning! Alla tycker att jag är galen som vill ha med mig mer än 1 par skor, men skor är som kläder för mig. Jag tycker inte om att använda samma par i en månad, nein. 
   Nej packning nu, sen städning.

Kommentarer
Postat av: Jullan

Kan tro det jag ;p



Skor är ju det bästa!

2008-08-31 @ 15:45:28
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0