Luleåkalaset

Nu påminde Jullan mig om att uppdatera min blogg. Men det är inte på grund av brist av tid och inte brist av intresse som jag inte har skrivit här. För ovanlighetens skull har jag haft fullt upp de senaste dagarna!
   (Med mer intressanta saker än att söka efter fjärkontrollen.)

Men vad har jag gjort då som har gjort mig så populär? Tja, på fredag så jobbade jag lunch och sedan kikade jag på bio. Batman - The Dark Knight. Den var faktiskt skitbra, så den borde ni se! Det var jag, Daniel och Viktor som var å kollade. Viktor bantade medan jag och Daniel tryckte i oss en massa godis, fast ändå blev det kvar och det var jue bra för då fick jue jag godis till bilen.
  
För dagen där på begav vi oss till Luleåkalaset! Jag steg upp klockan 8 och fick iväg gänget vid halv 11 (trots att vår dead-line var 10). Det var jag, Daniel, syrran och Fredrik som satt i min vackra blåa passat.

utsikt
Utsikten från framsätet, vi åkte mot bättre tider såg det ut som... eller?

Resan tog några timmar, för jag tillät inte folk och köra över hastighetsbegränsningar... iaf då jag inte såg på. Dessutom fikade vi i Lansjärv. Jag fick en Tacopaj som var köpt från frysdisken för överpris och en tredjedel av tallriken fylld med salladsblad. Bästa jag har ätit!
   Nej, men atmosfären är fin där på Tank@mat, maten hade bara gärna fått vara bättre.

Väl framme fick vi vänta på vårt täcke och duschdraperi till stugan. Antagligen fick vi väl en stuga där ligister hade bott i, för jag hittade även en suspekt fläck på ett täcke. Men vi var lika tacksamma för det, för annars var stugan fin och go. Så efter att ha checkat in bytte vi om och gick mot badstranden.
   Jag och syster visade vägen. Det råkade bli en omväg, men det var jue fint väder och det är jue alltid bra att ha koll på sin omgivning, eller hur? Det tyckte dock inte pojkarna, så de började gena genom skogar för att koma fram.

går
Otåliga pojkar.

Men, otroligt nog, kom v i faktiskt fram och det ganska snabbt ändå tyckte jag. Vi slängde av oss och kläderna (vi hade som tur var bikini och för grabbarna badshorts) under och gick ned i vattnet. OTROLIGT NOG, ska jag nog börja även den här meningen med, var syrran först i vattnet. Hon som vanligtvist är världens badkruka och som man får tvinga i vatten med våld ungefär, nej hon plumsade i direkt medan jag och grabbarna stod på bryggan och stack ned våra tår lite försiktigt i det kalla vattnet.
   Dessutom var hon sist upp också, men det var troligtvist för att jag bestämde mig för att fota delfinerna, och dels för att hon träffade nya vänner - Gällivarebor. De var så oerhört coola att de skrek "Stek" åt oss en miljardsgånger, gav oss en skylt om att det var dykning förbudet på oss (och det var jue bra för min säkerhet, jag låg innan bara och oroade mig över dykningsförsök). Dessutom sjöng ena snubben  världens coolaste låt: "-namn- är homosexuell..." En låt som förföljde mig hela resan...
bad
Syrran och hennes nyfunna vänner.

Efter det ville Sofia och Fredrik steka, precis som Gällivareborna sa åt oss. Men jag frös, så det ville inte jag.
   Det slutade med att jag och Daniel kom till stugan och jag fixade till mig inför kvällen och smakade lite vin. Vi diskuterade gamlingarnas seghet i väntan.
   När Fredrik och Sofia äntligen kom till stugan stack vi till restaurangen och beställde mat som vi skulle ta med oss till stugan. Jag tog en pizza som var oerhört god! Grillade grönsaker, kyckling... mums! Dessutom drack jag ett glas rött i väntan som också den var oerhört god.
   Efter det så fixade sig syster och Fredrik gick och la sig då han oturligt nog fick migrän. Jag hade börjat festen och där var vi fram till klockan nio. Då gick vi till taxin som jag hade bokat, men ett gäng saknades till en minibuss-taxi som var på campingen så vi fick åka i den - till ett mycket billigt pris.

område
Daniel, Fredrik och Sofia väl framme på området.

Väl framme kollade vi in stället. Det fanns mest ett tusentals matställen och öltält. Jag som var hungrig (som vanligt) tvingade alla att köpa kinamat från ett stånd. Det var gott - speciellt vårrullarna. Mums!
   Sedan ville Daniel och Sofia titta på ett band som hette något i stil med "Kult of Lunar". Men jag ville se min Lasse W, anledningen till att jag besökte Luleåkalaset. Så vi splittrades, Fredrik blev tvungen att följa med mig till Lasse W.

Ett ställe som antagligen inte var så bra för folk som hade migrän. Alltså tro mig. De var helt galna där på Luleåakalaset! Man får vara glad över att man fick behålla livet, för folk tänkte bara på sig själv så vissa använde ens fötter som matta, andra slog in armbågar i sidan. Nej, det fick mig att tycka att jag var allt för gammal för festivaler (för gammal i en ålder av 18... det är jue tragiskt egentligen).
   Men själva Lasse W var helt underbar. Han är nog världens goaste mysfarbror, trots att Daniel tyckte att han såg ut som en lodis.

lasse w
Det var inte lätt att fota Lars Winnerbäck.

Efter det försökte jag söka upp mina vänner som var spårlöst försvunnen. Jag sprang in på alla öltält och hittade många trevliga vakter att prata med. Men till slut fick jag tag på Daniel och vi möttes upp. Jag var inte längre "Long lost" som jag trodde.
   Vi gick in i ett öltält och svalkade oss. Sedan var det dags för hemresan som var en mardrömsfärd.

Det var nämligen så att hela Luleå tycktes vilja åka hem samtidigt som oss. Det var värsta kaoset in till bussarna och det blev så att bara jag och Daniel kom på första bussen. Bussen var så proppad att återigen blev man intryckt som en sill i en silllåda... eller något sånt.

buss
En bild från trängseln inne i bussen.

När vi väl skulle av stannade bussen så pass länge att en person hann hoppa av, sedna började han gasa på igen. Daniel fick skrika åt busschauffören att stanna så att vi också fick komma av. Argh!
   Så kom vi av helvetesbussen till slut då, men då återstod bara en timmes vandring längst motorvägen i kylan. Snacka om jag var glad då, nej! Speciellt när vi inte visste var vi skulle utan chansade bara på att vi var på väg mot rätt håll.

Och det var luleåkalaset. Sedan kom vi hem. Tog en varm dusch, höjde värmen och sov.

Men nu ska jag göra annat, skriver mer en annan gång om mina resterade upptagna dagar. Är så jävla irriterad för tillfället. Ringde till datorbutiken och de hade inte satt in pengar ännu! Jag ringde för faen förra veckan och "då skulle han ta itu med det på en gång". Jag har ringt nu tre gånger och jag vill ha mina pengar tillbaka!
   Argh, död åt datorbutiken!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0