Ingen koll... som vanligt

Jaha, nu har man varit på utbildning om sjukvård och brand. Kändes precis som att vara tillbaka i skolbänken... snark. Förstår mig inte på folk som orkar börja plugga direkt efter gymnasiet, för jag känner mig verkligen less på det där lyssna, skriva.
   Nu händer iaf ingenting förrän kl 16:30... tror jag. Fan, jag blir så irriterad. Det verkar som att i restaurangbranschen så är det ingen som har koll på någonting... eller bara är dålig på att informera. Bläh, jag blir så irriterad! Var mkt skönare när man jobbade i affär, iaf på Wennbergs. Jag kom dit när vi öppnade, gick när vi stängde. Svårare var det inte, och jag behövde jue inte räkna kassan så hade jue en 8h arbetsdag alltid.
   Nu vet jag ingenting. Vet inte när utbildningarna börjar, hur länge de pågår, vad det ens är för utbildningar! Osv. osv... Bläh. Inte fatt vi hade så bra koll när vi gick teater heller när jag tänker efter, med vissa lärare var det jue att man själv fick tjata på dem fatt få någon information...
   Tycker man borde få något pm så man vet olika tider och vad det är i förhand, inte bara flaxa omkring och hoppas att någon vet och så att man inte missar någonting man ska vara med på.

Dessutom har jag inte skrivit på något anställningsavtal ännu och det är lite irriterande. Det verkar jue inte så troligt nu att de skiter i mig, men det är ändå en trygghet - det har iaf jag lärt mig.

Bläh, nu är mamma hemma igen... Uscha, jag håller på att bli galen. Under en månads tid har jag fått vara ensam hemma kanske sammanlagt en timme... Vet att jag låter som en uppkäftig, bortskämd skitunge men fan det är så irriterande att alltid ha folk omkring en. Jag är lite av en ensamvarg, jag behöver lite lugn och ro. Jag vill kunna sitta i mitt rum och bara lyssna på musik utan att oroa mig över att någon ska störa.
   Blääh, varför finns det inga lägenheter? Fan, jag avskyr att jag är så här grinig men allt känns bara fel, fel, fel just nu inom allt. Var ändå ganska bra när man hade så stora problem inom ett område för då märkte man inte/brydde man sig inte om resterande områden. Men ja, nu är det väl dags att göra någonting av sitt liv.

Btw. Blomman som mamma har lagt in i mitt rum för ca 2 dagar sen dör bara allt mer för varje dag. Sa jue åt mama att det var en dålig idé att sätta in en blomma hit, det är för mörkt. Bara kaktusarna som överlever. Och jag då... verkar det som i alla fall, även om jag inte är i min bästa form.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0