Man måste tänka hela tiden

Nu sitter jag här hemma och har bestämt mig för att inte åka ner till juukkas. Det är -30 där och just nu så känner man sig bara lost när de fixar det sista inför isbaren... Så ja, jag stannar hemma. (De har två veckorna har vi jue inte haft något direkt schema eller arbetsuppgifter, det är väldigt "fritt" där.) Är i valet och kvalet, men ska ändå jobba hela helgen och både måndag och tisdag så...

Funderar på att dra upp till stan och fixa julklappar, för det har jag inte gjort ännu. Sedan skulle det väl vara brukligt att julpynta, för det har jag inte heller gjort ännu ;P Jag har inte riktigt kommit in i någon "julstämning" ännu, men ja, man ska jue köpa julklappar iaf... bläh, bläh. Bilen har varit i motorvärmaren nu i 2h så kan jue använda den så är det bortgjort iaf.

Uff, bläh, vad allt bara går fel hela tiden! Jag börjar tro på det där Kryckan sa i veckan, om någon teori som alla människor följer omedvetet. Att när någonting går fel så går allting fel och fortsätter så tills man förutsätter att allt ska gå åt helvete, och då vänder det sig och allt går bra och till slut så börjar man tycka man har det finfint och glömmer bort att saker kan gå åt helvete och då börjar det gå fel igen...
   Stämmer kanske? Jag tolkade honom så iaf, och det stämmer ganska bra in i mitt liv. En olycka kommer sällan ensam. Fast är det värt att allt går åt helvete en tid i livet för att sedan ha det helt perfekt och underbart? Jag vet inte... Men det verkar fungera så iaf... bläh, bläh.
   Okej, jag vet att jag har fått ett jobb och att det inte är hur taskig lön som helst och min ekonomi är jue allt annat än åt helvete. Men måste allt annat bara gå fel för att man har jobb? Blääh, jag vet inte. Jag är förvirrad. Affe säger jämnt: "man måste tänka hela tiden", men jag överproducerar tänkandet. Om jag inte hade tänkt så mycket kanske jag skulle kunna börja sova om nätterna ist, tänka är en tråkig sysselsättning ;p

Aja, ska väl börja bege mig mot stan så jag gör någonting vettigt av dagen!

Juukkasjärvi Icebar's motto: Man måste tänka och vara snäll hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0