Nytt år snart

Wow, nu kunde jag äntligen logga in! Blogg.se var visst less på mina tankar, för har försökt en 3 ggr innan utan att kunna logga in... morr...

Det är illa att bo i Kiruna. Jag vill ha en årsdagbok med linjerat blad, ca a5 eller någonting sådant. Finns det sånt? Nej. Jag vet, jag är smart som kommer på att börja skriva dagbok några få dagar innan nyår... men inte visste jag att det skulle vara så svårt att få tag i!

Idag är det då nyårsskiftet. Jag har att se framemot en dag fylld med jobb. Räknar med att få jobba en 13-14h idag... och min rygg är redan säck. Fan vad trött jag var igår alltså! Kom jue hem fatt umgås lite med min svåger, vara så där trevlig... det gick inte så bra. Kikade på Scrubs fram till 22:30, sedan däckade jag.
   Vaknade imorse första gången 06:30 av att jag inte kunde andas. Det är ett jävla trevligt sätt att vakna på (inte). Men jag tvingade mig att somna om och vaknade upp igen kl. 08:30 (än en gång av att jag inte kunde andas) då jag steg upp. Kan jue inte tvinga kroppen att sova hur mkt som helst, stackarn är jue inte van vid sömn ;p
   Aja, nu har jag jue tid att ta det lugnt på morgonen vilket jag tycker om att göra. Fast lär vara jävla trött inatt. Ska nog försöka hitta sovplats i Jukkas eftersom jag börjar kl. 12 imorgon igen. Men man ser jue vad som händer, allt beror på hur länge man jobbar, hur trött man är, om folk festar osv. osv ;p

Nästa vecka är jag iaf ledig 3 dagar på raken - gud vad skönt! Jag ska nog försöka boka massagetid tills då. Hade varit riktigt nice. Antagligen har min rygg blivit bra tills då, men det är alltid skönt med massage.

Så hur kan man sammanfatta 2008 då? Ja, det började väl bra och slutade bra. Men mitten var en ren katastrof... vilket är mestadels av året. Jag har förlorat vissa, vunnit andra. Tagit studenten och börjat jobba, och sedan dess fått lön varenda månad. Dessutom har jag hittat ett jobb och företag där jag trivs! Jag har visserligen fått hjärtat krossat, men det håller på att bli bra nu. Det bästa av allt är väl att jag äntligen har fått träffa min bästaste bästa vän i verkligheten.
   Så helt dåligt har det jue inte varit.

Ute är det storm. Lite skadeglädje finns det här i världen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0