Fångad på bild

Här sitter jag och dricker kaffe med gammal mjölk i. Jag är något rädd att jag kommer få ont i magen, eftersom jag upptäckte först att den var dålig mjölk när det kom klumpar ned i kaffet... men girig och lat som jag är dricker jag det iaf, för jag orkar inte brygga nytt.
   Hela frukosten har varit så där oerhört nyttig att tandläkarbesöket i morse verkar ha varit bortkastat. Två knäck, en lussebulle och mitt äckliga kaffe. Det är bra att mamma har fått nå knäppt i skallen och börjat baka en massa :)
  
Tandläkarbesöket i morse var en upplevelse i sig. Efter 5h sömn var jag trött och frusen. Drog på tio lager med kläder (ungefär) och borstade tänderna, sedan gick jag mot sjukhuset. Väl framme var jag självklart försenad och rädd att jag inte skulle få min tandläkartid och ha stigit upp i onödan frågade jag receptionisten vart jag skulle vara och ursäktade mig med att jag var lite sen. Hon tog betalt av en gubbe då precis, så hon hann titta upp, ge mig en ond blick och snäsa: "Jag är lite upptagen nu om du inte märker det, du måste faktiskt vänta!"
   Jag kan faktiskt hålla med om att det är svårt att ta hand om två gäster åt taget, och att det var onödigt av mig att ens försöka (trött och stressad är en dålig kombination), men en receptionist ska väl också vara serviceminded och alltid vara övertrevlig? Jag vet inte, jag blev lite besviken.
   Hur som helst kom jag till det där djävulsrummet och kastade mig på stolen. Bedövningen slog ut halva min käke, så jag kände inte mkt förutom lite ilningar. Så jag höll fan på att somna i tandläkarstolen. Var så förbannat trött, låg där och blundade och det kändes som jag var någonstans emellan dröm och verklighet. En dålig dröm, förstås.
   Och tandläkaren borrade och borrade. Hon borrade så jävla mkt att jag nästan blev less och hade lust att gå därifrån eftersom jag började bli yr av allting.
   Men till slut fick jag komma hem och jag sov igenom min bedövningstid, wiie :)

av isbar, wie
I en frack som får henne att se ut som en Big Size-modell.
Bild tagen från NSD, ifrån invigningen i fredags.



Ja, som ni ser har artikeln (som var minimal) kommit ut i NSD om vår invigning. Det fanns bara en bild med, och den var på mig! Wiie! Fast jag ser ut som en tjockis, så går det med dunfrack. Och jag har en mask på mig, inga jävla glasögon! (Både Erik och min syster sa: "Vad är det för coola brillor du har?") 
   Mamma gnällde dock på att jag alltid lyckas bli fångad på bild till tidningen, fast jag vet inte om det är så roligt. Oftast ser jag jue ut som ett miffo, och vem vill se ut som det? Men men...

I alla fall; ni ser jue att vi hade lite fullt på invigningen. Men men, det var trevligt :) Igår hade vi det dock helt dött i baren, fy fan vad tråkigt det är att jobba då. Men de säger att säsongen drar igång på riktigt omkring 20 december :)

Nej, vågar nog inte dricka mer av mitt kaffe, efter att ha druckit halva koppen upptäckte jag en stor klump i botten... det kan inte vara bra. Och jag vill inte få någon mysterisk magsjuka ikväll när jag jobbar.
   Ska jobba med Kryckan ikväll, och det ska bli roligt. Hittills har jag jue bara jobbat själv med Fredrik, så ska bli roligt att se hur det är att jobba med dem andra :)

Trackback
RSS 2.0