Helg i Jukkas

Hemma igen... oj oj oj, jag måste börja skärpa mig. Festat nu 3 ggr på en vecka... det är farligt att börja jobba på ishotellet...
   Men roligt hade jag iaf, även om jag började festa först vid halv 2. Hann inte gå in i baren någonting, utan blev direkt å gå till Gulan. Hade bara tänkt dricka 1-2 öl... men jag har jue ingen självkontroll (inte när någonting är gratis iaf). Jag dansade så fult som möjligt och sedan drog Mark och Dave med mig till Kalles lägenhet där vi drack rom och var pirater (otroligt att dem två är typ dubbelt så gammal som mig... de beter sig verkligen inte som 35). Jag drack dock bara en shot med rom, för det var förbannat äckligt... uscha! Men det var faktiskt riktigt roligt. Och eftersom Mark kommer ifrån England och Dave från Irland så växlade vi mellan svenska och engelska hela tiden... bra träning för mig ;p

Idag har jag konstigt nog inte varit bakis, fast det kanske beror på att jag sovit så lite. Somnade vid 7-tiden och blev väckt kl 10... Blääh för morgonpigga människor!
   Så var fast i Jukkas under dagen. Men det var trevligt, somande en stund på eftermiddagen så jag klarade av kvällen ;p Dessutom är jag stolt över mig själv för att jag lyckades jobba utan smink idag! Jag som annars är så utseendefixerad, men jag hade jue sovit bort allt smink och hade jue ingenting med mig...
   Det är det som är förjävligt med spontant festande. Då får man sova med linserna i och se ut som ett gud-vet-vad utan smink och med tuggummi istället för tandkräm. Ska börja bära med mig tandborste och linsetui ;p
  
Ikväll hade jag iaf roligt, det var mer gäster än det varit under veckan. Dessutom hade jag två killar som ville ha surare drinkar så jag fick experimentera lite idag och vara lite kreativ. Det var jätteroligt :) De tyckte jag var jätteduktig iaf och gav mig massa god kritik för drinkarna :)
   Men vid stängning så hade någon norpat åt sig en hundring ifrån dricksen (minst en hundring) och dessutom var det tjorv med kassan. IGEN! Jag blir så förbannat irriterad... Varje gång jag jobbar är det något tjaffs med kassan, jag vill fan bara att allt ska funka! Men nej då, tjorv när jag jobbar... skitroligt. Bläh.

Btw, det är farligt att jobba på ett sånt ställe som ishotellet... Hört att det är massa intriger där och det kan jag tänka mig eftersom det är ett så sammansvetsat gäng. Jag har så oerhört dåligt samvete över att jag hjälpte till i fredags med ett skvaller som jag egentligen inte har någonting att göra med och som bygger på mina egna spekulationer och inte fakta... Blääh, jag hatar dåligt samvete.
   Dessutom har jag nog själv lyckats skaffa mig ett rykte nu. Eftersom alla visste vem jag sov hos inatt - fast jag var den sista som lämnade festen - så går nog rykten fort. Och rykten bygger jue alltid på spekulationer ;P

Nu är jag iaf ledig i 2 dagar, det ska bli skönt :) Min syster kom jue hem i fredags, men hann bara träffa henne en 20 min innan jag var tvungen att åka och idag har jag jue varit fast i Jukkas hela dagen så har inte hunnit prata med henne. 
   Men nu ska jag fan inte festa förrän juldagen! Fast det är bara 5 dagar dit så... blääh, min lever kommer hata mig. Dumma dåliga självkontroll.

P.S. Blev bjuden på fest ikväll igen! De festar jue för fan jämnt där nere... hur orkar dem? Fast Andys inbjudan var ganska rolig, han luktade sprit som satan och tjatade på mig å komma till Jukkas och festa (träffade honom på Statoil) och så sa han: "Jag har jue t.o.m. köpt porrtidningar, du måste jue följa med!" Hahahaha.... Vad tänker den snubben med? ;P D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0