Invigning av Icebar :)

Nu är jag hemma igen. Känner mig så väldans fräsch alltså. Funderar på att duscha, för det känns som jag luktar skog och renskinn osv. osv. ;P

Igår hade vi invigningen av isbaren. Det kom sjukt mycket folk och var smått kaos när hundratals människor skulle ha sina drinkar. Gästerna, de inbjudna och personalen fick 3 kapsyler som motsvarade gratisdrinkar så det var bara att försöka pumpa ut så mycket som möjligt, fast vi hade förberett med en massa drinkar innan. Var alldeles fullt i hela jävla baren alltså, så var lite kaosaktigt. Och jag som inte kom ihåg drinkarna så bra gjorde flera olika varianter, men det verkade ingen gäst märka ;p
   Sedan mattades det ut och blev väldigt tomt. Var hyffsat lugn kväll, men mot nattkvisten började de dansa och vi dansade på bardisken. Sjukt roligt med ett jobb där man ska flumma, min chef sa jue d till mig igår att jag och Kryckan har blivit anställda som "showmänniskor" - det var p.g.a. teatern som vi blev anställda så haha åt er som sa att man inte blir någonting av att gå estet!

Vi stängde iaf baren klockan 1 och vart färdiga omkring halv 2. Evelina och Fredrik hade bråttom till personalfesten, men jag hade tänkt åka hem. Men smart som jag var så hade jag glömt mina bilnycklar i spritförrådet så var tvungen att hämta nycklarna från Fredrik. Då passade Affe på att övertala mig att stanna, så det blev så ;p
   Men var riktigt roligt faktiskt. Eftersom man inte känner någon särskilt väl så hittar man alltid någonting intressant att prata om med olika folk. Och alla verkar faktiskt lite halvflummiga, och det tycker jag är svinroligt :) Bättre flum än allvarlig, enligt mig ;p
   Vid halv 5 så gav jag iaf upp eftersom jag skulle börja klockan 12 nu på lördagen. Jag var jue inte heller särskilt full, utan hade jue bara "sällskapsdruckit" med de andra. (Inte fan orkar jag börja supa på natten, uscha nej!) Det var massa av och till vart jag skulle sova, hade 5 olika alternativ - och jag som hade varit orolig över att inte ha någonstans att sova ;p

Så jävla skönt att jobba i isbaren alltså, man behöver inte vara snygg eller fräsch. Man ser ändå ut som en tjockis i sina kläder och mössan täcker jue halva ansiktet. Så kom till jobbet idag med gårdagens smink och använde tuggummi eftersom jag inte hade någon tandborste. Snacka om fräsch delux alltså! 
   Idag hade vi dock väldigt lugnt i baren. Men det är ganska bra så man kan komma in i det man ska göra. Alla är så goa och trevliga av ens gäster, tycker det är jätteroligt att man pratar med dem och vill berätta en massa om sina upplevelser. Hittills känns allt bara positivt - även om d kan bli lite kallt när man inte har någonting att göra.

Idag ska jag dock bara vara hemma och käka mig fet på chips. Skulle vara fest idag igen, men det orkar inte jag med. Är inte så jävla sugen att gå till ferrum, det känns bara onödigt.
  
Men nu ska jag hoppa in i duschen så jag inte missar Simpsons - the movie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0