Nytt jobb

Nu är jag hemma igen efter min första dag på det nya jobbet! Fast var där bara i en 1½h idag. Vi fick bara skriva upp våra personuppgifter och gick på runtur.
  
Självklart är jag en sån där begåvad människa som kommer på att fixa allt i sista stunden, så ja... jag kom för sent. Yes, bra intryck Sara :) Aja, då fick jue alla en chans att se mig om inte annat...
   På rundturen gick vi "bar-folket" på en egen rundvandring med Affe som ledare. Han kände igen mig sen tidigare sa han, hm... Varför känner folk alltid igen mig? Jag känner jue knappt igen mina vänner! Men ja, det gjorde han tydligen och dessutom handlade jue halva runturen om mig och hur mkt jag frös, hmpf...
   Okej, för att göra en lång historia kort: Jag tog inte på mig långkalsonger idag, för jag kan inte ha sådana inomhus utan att svettas och eftersom min deo var slut ville jag inte lukta svett. Men självklart så syntes det att jag frös så jag fick en liten utskällning fatt jag inte använde långkalsonger, att jag måste börja göra det i framtiden och så var vi jue tvungen att åka bil fatt jag frös jue så mkt osv, osv... blääh.
   Aja, man ska jue se det positivt: Jag märks jue. Och nu vet nog allt barfolk att jag heter Sara så det är väl också positivt. Jag vet dock bara vad de i isbaren heter (står på schemat ;P) och Jonne förstås.

Jo, vi fick jue schemat också. Jag jobbar både julafton och nyårsafton! Fy faan vad hemskt, bläh! Nyårsafton går hur bra som helst, men jag vill inte jobba julafton :( Är dock ledig på juldagen, men börjar kl 10 på annandagen så vettefan om jag ska gå ut med syster då eller inte. Jag kan jue testa på att vara nykter också ;P Eller så kollar jag om någon vill byta skift med mig? Hoppas, hoppas, hoppas!

Jaja, den här veckan händer inte så mkt. Isbaren öppnar först den 12 december, så är först då jag börjar jobba på riktigt. Imorgon kl. 8 på morgonen (hur i helvete ska jag kunna stiga upp kl 6?!) ska jag på någon brandutbildning och vad man ska göra vid rån osv. osv. Sedan på onsdag ska vi som ska jobba i isbaren ha någon service-kurs med Affe. Sedan skulle vi väl ha någon introduktion om själva ishotellet på fredag (om dess historia blablablabla), vettefan om någonting händer på torsdag? Vet inte alls några tider heller ;p
   Vet att på lördagen ska de ha några aktiviteter vilket inte är obligatoriskt (och som man inte får betalt för alltså ;P) och på kvällen är det någon Kick-off på Ferrum... Är säkert middag eller något sådant skit, vettefan. Bara det inte är fest för jag och alkohol ihop visar inte upp någon direkt charmerande sida hos mig, inte enligt mig själv iaf ;p

Aja, nu vet ni hur min vecka ser ut iaf ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0