Sliten

Uff, nu börjar man känna sig lite sliten. Förkylningen vägrar gå över och jag hinner inte sova. Den här veckan tror jag att det bara är en eller max två dagar som jag fått mina 8h, just nu ligger jag på en 4h per natt. Jag vet att jag brukar säga: "Sova kan man göra när man blir pensionär." Men ja... lite mer hade inte varit fel?
   Förstår inte hur de orkar, ishotellet-folket. Dem kan jue inte få mkt sömn när de festar mkt och vissa börjar jue tidigt nästa dag. Hur orkar dem?! Jag är helt slut, och jag har inte druckit mig full den senaste veckan... Jag är nog klen, fast sen är nog min förkylning en ganska bidragande anledning.

Egentligen skulle jag jue inte jobba igår, men vi är för lite personal. (Vettefan om både Tommy och Jonne är borta? Inte sett någon av dem.) Så jag fick hoppa in på kvällen. Men vi hade svinkul, blev värsta draget där vid 10-tiden och vi hade till och med ett brudpar!
   Evelina mådde dock dåligt. Eftersom vi hade en praktikant så hade Evelina möjlighet att gå tidigare. Hoppas dock att hon inte mår dåligt idag. Visst, jag tycker det är svinroligt att jobba och jag jobbar jue hellre ihjäl mig än att ta det lugnt... men jag orkar inte. Skulle aldrig tacka nej till jobb, så mycket vet jag om mig själv, men är så förbannat trött! Och jag har tre st 11h-pass framför mig så... bl.a. på nyårsafton. Förra året hade de fått sluta först halv 4, och jag börjar kl 12 nästa dag... Det lär bli en slitsam vecka framför mig ;p

Så hoppas, hoppas jag får vara ledig ikväll så jag får sova. Jag ska aldrig underskatta sömn igen! (Btw, jag är uppe så här tidigt fatt jag har mitt städpass framför mig, och då börjar man kl. 10... det är inte för att jag är en självplågare ;P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0