The winner takes it all

Uff... Varför? Vad har gjort fel? Vad straffas jag för? Fan också... Förstår du inte att du bara förstör för mig? Jag hade kunnat vara din om du bara lyssnat på mig en enda gång... men du gjorde inte det, och du bryr dig inte. Du bryr dig bara om dig själv. Nu och då. Du har dig själv att skylla, sluta skyll på mig. Jag kan inte tycka som dig, jag är en egen person. Varför inte bara acceptera det? När du börjat acceptera mig, då kanske vi kan träffas igen. Men inte nu, inte ännu. För du har inte gått vidare, du fortsätter leva i din egen bubbla.

Varför är killar som de är? Det är precis som att det är de som ska bestämma allt. Annars sårar man deras manlighet eller någonting sådant... Jävla idioter, hela bunten. Jag ska aldrig kär. Aldrig igen. Fy fan, finns väl inget bra med killar? Så fort man inte gör som de vill, då jävlar så är det något fel med en. Antingen så är man en svårflirtad eller hora...
   Herregud, det är ni som vill ha mig, inte jag som vill ha er. Så om jag inte beter mig som en förälskad flicka så kan det väl helt enkelt betyda att jag inte är förälskad i er? Varför fan tror killar att de är så otroligt underbara att de kan få allt dem vill ha?
  
Tips: Lyssna på en tjej! Var öm, kärleksfull, bry er, ta hand om oss när vi behöver er... Det är enkelt. Gör en kille så mot mig så är jag hans. Så enkelt är det. Det är därför jag älskar min bästa killkompis så otroligt mycket. Han har alltid ställt upp för mig. Vilken tid jag än ringer så svarar han och lyssnar på mig, hur oresonlig jag än må vara. Fan... sån pojkvän vill jag ha, en pojkvän som jag känner mig helt jävla trygg med och kan vara mig själv.
   Jag vill inte ha er självupptagna jävlar, så varför ger ni inte bara upp? Fan, skärp till er! Ni fångar inga tjejer genom att leka "Herren på täppan". Och säg inte åt mig att jag ljuger - för jag är så ärlig man kan vara. Det är ni som ljuger - för mig och er själva. Ni ljuger så förjävligt mkt och förjävligt dåligt.

Usch, så arg jag låter. Men just nu är jag bara arg på alla killar i världen. Jag lyckas alltid bara hitta idioter som ljuger...

I don't wanna talk
About things we've gone through
Though it's hurting me, now it's history
I've played all my cards
And that's what you've done too
Nothing more to say, no more ace to play

The winner takes it all
The loser's standing small
Beside the victory, that's her destiny

I was in your arms
Thinking I belonged there
I figured it made sense building me a fence
Building me a home
Thinking I'd be strong there
But I was a fool playing by the rules

The gods may throw a dice
Their minds as cold as ice
And someone way down here
Loses someone dear

The winner takes it all
The loser has to fall
It's simple and it's plain
Why should I complain

The judges will decide 
The likes of me abide 
Spectators of the show, always staying low
The game is on again 
A lover or a friend 
A big thing or a small 
The winner takes it all

I don't wanna talk if it makes you feel sad
And I understand
You've come to shake my hand
I apologize if it makes you feel bad
Seeing me so tense, no self-confidence
But you see

The winner takes it all
And the the loser has to fall
Throw a dice, cold as ice
Way down here, someone dear
Takes it all, has to fall..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0