Äntligen ledig!

Okej, jag trivs på mitt jobb - men ibland måste man ha ledigt. Och jag har varit så sliten och trött de senaste dagarna att jag välkomnar den här dagen med öppen famn. Jobbat 200 timmar den här månaden, och det är en liten omställning ifrån våren då jag inte ens hade skola mer än 10h per vecka eller så.

Borde egentligen kika förbi på banken idag och lägga in mina drickspengar på kontot, kanske inte så bra med en 2000 kr i kontant... eller så lämnar jag det hemma, ska jue ändå på stan klockan 16:00 med min far och fixa internet till min dator, när den behagar att dyka upp i min brevlåda.

När jag änå pratar om datorer... jag ska aldrig beställa en dator igen i mitt liv, fy fan vilket tjorv! Beställde en dator den 15 juli, men nu i måndags så hade datum för leverans (till företaget) försenats till 4 augusti och jag kände att jag orkade faen inte sitta och vänta på den där datorn ännu längre, jag vill ha min dator nu. Så jag ringde och avbeställde den och skulle få mina pengar tillbaka.
   Kikade på min internetbank idag och såg att pengarna inte dykt upp på kontot ännu. Irriterat ringde jag tillbaka till företaget och då så hade de inte ens skickat tillbaka pengarna till mig ännu. Så jävla irriterande. 5000 (och lite mer) är inte lite pengar för mig, och ett proffsigt företag som dem borde väl inte slarva med sånt.

Har iaf beställt en dator från Dell. Det blev dyrare, men där är datumet fastställt på 12 augusti (datorn levereras 12 augusti eller tidigare, men inte senare). Får jue iaf vänta på datorn, men det känns lite mer säkert.
   Så idag ska jag och papa till Telia och prata om mobilt internet. Så jag får väl internet före datorn, men en dator ska jag jue ändå ha så det spelar jue ingen roll. Kostar inget extra för mig ändå så.

Nu är klockan halv 2 och jag ska ut i solen och glassa lite till. Gud så skönt att det är fint väder på min ledigdag! Hade hemskt gärna gått och tagit en öl på kvällen, men alla jobbar och jag är inte så sugen på öl att jag vill gå ut själv och dricka.
   Mamma tyckte för den delen att jag var alkoholist som ville dricka öl. Det tyckte jag var lite överdrivet med tanke på att jag har festat en gång den här sommaren och druckit utöver det ca 2 gånger vin; till midsommar och på Kinarestaurangen när jag och Daniel var där.
  
Fast bra att jag inte går till Mommas och tar en öl, de hade säkert begärt dricks av mig ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0