Den nya geologen

Nu är klockan 12:06 och jag börjar jobba först klockan 16:00. Och jag har absolut ingenting att göra! Tacka gudarna för att de har gett mig ett heltidsjobb, för när det är sånt här bajsväder vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på.
   Okej, jag hade kunnat städa, men det är inte särskilt roligt. Tycker mer om att ta det lugnt innan jobbet ;p

Fast det är lite jobbigt på mitt jobb nu. Jag räknas inte längre som ny :( Och jag är väl inte så jätteny heller, har jue jobbat där i 3½ vecka nu, men jag känner mig inte alls säker ännu!
   Visst är det roligt att de ger mig förtroende att styra upp saker och ting, och det är jue då man lär sig bäst. Men ändå... usch, igår kände jag mig inte alls bra förberedd! Tog hand om 4 stycken bussgrupper och det kändes som att jag bara sprang runt i en cirkel. Tacka gudarna för våra praktikanter som hjälpte mig! De visst jue för satan mer än mig om vad som ska göras där... Fast visserligen hade jag knappt tid till att plocka disk och hålla koll på maten eftersom jag var den som fick prata med alla gästerna.
   På tisdag ska jag också ha hand om en bussgrupp, men hoppas verkligen att jag inte är ensam då också! Eller tja... nu har jag jue gjort det en gång, så nu är jag jue mer förberedd i alla fall. Så länge jag har praktikanterna som hjälper mig så funkar det nog.

Jag fick dock jobba på Mommas lite också. Jag var jue uppskriven där ifrån början. Såg när jag kom hem att jag skulle börja klockan 18:00 egentligen, men jag kom jue dit till 16:00 - inte tittade jag på tiderna, jag är så van vid att börja klockan 16:00 ;P
   I alla fall så kom jag ned till Mommas vid 23:00, men där var det lugnt när jag kom ned. Kändes skönt att få jobba där igen, var jue nästan en vecka sen sist. Kunderna var dock lika trevliga som sist, trots att jag har klippt håret :)
   Jag var iaf en hjältinna för två geologer (?) ifrån Stockholm som tyckte absolut att jag skulle bli geolog! De var faktiskt jättetrevliga och roliga, och det är ganska nice att man får betalt av att prata med folk :P

Så mitt framtidsyrke är geolog alltså... Alltså, jag vet inte. Det känns väl inte riktigt mig. Även om de sa att det var välbetalt och så... Neeej, jag tror inte det. Jag väljer faktiskt hellre ett trivsamt jobb än ett välbetalt. T.ex. som det jag har nu. Inte speciellt bra betalt, men jag trivs och har roligt. Och det är väl ändå det som betyder mest?

Nu ska jag gå och försöka städa lite i mitt rum.
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0