Fortfarande ledigdag

Nu sitter jag här och bloggar igen, just för att jag KAN. Muhahahaha!
Nej, men vanligtvist jobbar jag jue den här tiden. Men idag är jag jue ledig (om ni inte har fått det inbankat i skallen tillräckligt många gånger) så då kan jag blogga hur många gånger som helst om jag så behagar ;)

Idag har jag varit både aktiv och utomhus. Började dagen med en kaffe, sedan var jag och syster ute på promenad och allas vår psykolog (min syster alltså) fick lyssna till alla mina problem och bekymmer. Stackars flicka, hon får vara stöttepelare till alla i familjen. Tja, så är det väl om man är storesyster.

Efter en timmes lång promenad (om inte längre) så bråkade jag med datorbutiken och tryckte i mig frukost. Sedan försvann jag ut i trädgården där jag höll på att smälta bort, så då kom jag på den fantastiska idéen - jag åker och badar!
   Ringde och väckte Daniel.- Han skyndade sig och så åkte vi till utebadet. Var grymt skönt att svalka sig, för idag var det inte bara hett i solens sken utan även i luften. Var riktigt sån där kvävande värme. Men som sagt, jag älskar det.

yey

Visst är det fint med grönt? :) Synd att man är allergisk mot det, men så länge man får allergitabletter av mamsen så funkar det jue. Får bara ont i halsen om kvällarna.
   I bakgrunden ser ni "Bläckhorn", arkitektur ifrån Kiruna från dess höghetstid.

Men för att återkomma till min otroligt aktiva dag (haha) så badade jag och Daniel en timme, en och en halv eller så... Ja, tills det blev molnigt i alla fall. Då förvandlades jag till ett litet barn (som våra bassängskompisar alltså) och gnällde om att jag frös, så då bytte vi om och satte oss i den stekheta bilen.
   Daniel ville äta, och jag ville dricka öl. Så vi åkte till La Guna och tog varsin pizza. Var oerhört gott, har inte ätit pizza på flera veckor! Och så tog jag en mörk öl till, var faktiskt samma mörka som den vi har på jobbet. Starbrono, lr va faen den heter. Jag vet bara att det heter nå sånt och att jag inte kan uttala det. (Vilket alltid är roligt när jag berättar om vårt ölsortiment inför våra gäster. Vi borde verkligen beställa in Staropranen istället, det är jue nästan likadana öl!)

Så nu har jag fått i mig min mörka öl och kan känna mig lycklig. Ikväll ska jag röja så mkt att jag ska slänga på en tvättmaskin och läsa i min bok. Eftersom jag vanligtvist inte har mkt till socialt liv så betyder det att mina ledigdagar blir lika osociala. Alla bara jobbar eller är bortresta. Elaka människor, tänker inte på att jag är ledig och har tid att umgås ;p

Aja, här är en cool bild på mig ifrån dagen ;)

i solen
Visst är jag cool, jag hade solglasögon idag ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Den heter Starobrno och den andra heter Staropramen, med MMMMM ;)



Hitta på något med mig när du har tid? ;)

2008-07-31 @ 07:10:56
URL: http://tirkk0nen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0