Ledigdag - äntligen!

Idag är jag ledig och trots att jag oftast hellre jobbar än och är ledig så är jag jävligt glad att jag är ledig idag. Känner mig så förbannat sliten, och dessutom somnade jag först vid 6 imorse och upp klockan 12... Sure, vissa klarar sig på 6h men inte jag. Så är trött och sliten och allergisk. Yey.

Igår fick jag verkligen slita arslet av mig. För första gången sen jag började jobba på Grapes så hade vi fullt inne i restaurangen, och vi hade även gäster som fick sitta i den yttre restaurangen. Och fy fan vad jag fick slita, jag hann inte ta  det lugnt förrän vid stängningsdags.
   Mats Sundin var också och åt på Grapes, men pinsamt värre så vet jag inte vem av männen som var Mats Sundin. Är jue helt ointresserad av hockey, så jag brydde mig väl inte så mkt om det egentligen. Men han var trevlig med dricksen, men så är det väl när man är rik ;p

Sedan stod jag i ferrumbaren också. Där fick jag också slita arslet av mig, men det gör man jue jämnt. Och vi hade väldigt bra försäljning på tre timmar.
   Jag blir dock irriterad på dessa personer som tror att de ska få förtur bara för att de vet ens namn. Var en tjej igår vid baren som jag har gått i samma klass med när jag var liten och hon skrek efter mig som faen och sa "Nu är det väl vår tur?!". Jag har för faen inte ens pratat med tjejen på flera år, så varför skulle jag ge henne förtur?
   När det är tryck i baren så är det omöjligt att betjäna gästerna rättvist eftersom det inte finns något kösystem, så man försöker göra sitt bästa. Men det är löjligt att folk tror att jag blir så jävla glad över att människor kan mitt namn så jag kommer springandes dit. Jag försöker följa ett system, och inte ta gästerna på måfå. Och det är väl ändå bättre?
   Nej, folk borde förstå att om man är trevlig mot bartenden så kanske personen kan ge dem förtur vid nästa beställning,  inte får folk bättre service fatt dem skriker. Dem har man jue faen bara lust att skita i.

Så idag är det faktiskt skönt att vara ledig. Ska faen bara sitta hemma och ta det lugnt, och sova! Ska gå och lägga mig tidigt, gud så skönt! Och så får jag umgås med Daniel idag, det ska bli grymt skönt :)

Nu har jag bara skrivit av mig en bråkdel av all irriteration från igår, fanns fler folk som irriterade mig grymt mkt mer. Men den irritationen vill jag inte ta ut så här offentligt. Det får Daniel höra om ikväll istället, haha ;p

Kommentarer
Postat av: Jullan

Jag vet inte om han ska plugga, han har sökt men tror inte han fått veta nåt..

Vem var det som skrek så på dig? Jag borde ju veta vem det är ;) Blev nyfiken

2008-07-20 @ 14:10:38
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/
Postat av: Jullan

Jo jag vet. Eller så vågar han inte säga till mig ;p men tyckte han sa att han skulle få veta i augusti.

Jaaha.. Lisa ja.

2008-07-21 @ 17:21:50
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0