Miss you love

Jag har förälskat mig på nytt.
Silverchair - Miss you love

För tillfället sitter jag bara här och väntar in tröttheten. Fast jag vill egentligen inte gå och lägga mig, inte så här tidigt. Har två 12-timmarsskift som väntar på mig och det är nog jobbigt utan att man stigit upp tidigt.
   Fast vad jag gnäller, tänk på stackars Daniel som jobbar 12-timmarsskift i många fler dagar! Usch, förstår inte hur han orkar. Men han vill ha pengarna, och han behöver det. Är jue satans bara 2 veckor kvar innan han åker härifrån!

Fast han lär inte ha mycket tid över till att sakna mig.
   Idag hade han fått hem ett häfte ifrån "Staben", som de kallades. En guide helt enkelt över de första veckorna när det är insparkning (vilket innebär en massa festande) och vad han ska tänka på att ha med sig osv. Var faktiskt en riktigt rolig liten bok, nästan så rolig att man själv funderar på att bli en liten datanoerd ;)
  
Fast egentligen borde jag satsa på något sådant yrke. Välbetalt, och jag är jue bra inom matte. Daniel ska jue bara räkna matte nu de första veckorna, och det hade jue passat bra till mig. Men men, jag har jue ett år på mig att fundera lite. Och om jag inte har bestämt mig till nästa år får jag väl fundera ett år till ;p

Nästa helg blir det Lulekalaset iaf och Lars Winnerbäck, kommer nog att bli grymt roligt :)
   Först hade vi en massa tjorv i.o.m. den där resan. Alla vandrarhem och hotell var fullbokade och jag ville lägga mig ned och dö ungefär. Till slut så fick vi tag på en stuga, men den ligger en mil utanför staden. Så då vart det tjorv i.o.m. vem som ska få chaffa och vara nykter. Men det löste sig också, för Fredriks papa bodde alldeles i närheten så nu kan vi alla ha det roligt med alkohol :)
   Dessutom kan det nog bli roligt med en liten roadtrip, soppan blir jue inte så farlig med tanke på att vi är fem stycken som delar på kostnaderna. Syster vill att hon och jag ska sitta i framsätet och ösa medan grabbarna får trängas i baksätet. Haha, hade nog varit iaf lite roligt, men vi ser jue nästa lördag ;)

yey
Lars Winnerbäck, here I come!

Ihelg blir det Mommas för hela slanten. Blir väl trevligt, men säkert mycket folk med tanke på att det är löningshelg. Uscha, hoppas bara de inte blir drägg... Då blir jag ledsen ;p
   I onsdags hade vi en äldre man med stort skägg som tog av sig byxorna och dansade i kalsongerna. Inte en vacker syn, men ja... man kunde väl inte låta bli att skratta. Det var en sån där situation när man inte vet om man ska skratta eller gråta, om man ska säga till honom eller låta det vara. Men ingen av mina kollegor brydde sig desto mer, så jag brydde mig inte heller.
   Det är väl så att jobba på en pub ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0