I min egen bubbla

Uff, här sitter jag med en kopp kaffe och väntar på att mina allergitabletter ska utföra deras dagliga underverk. Jag blir alltid så glad när jag vaknar upp på morgonen och upptäcker att jag inte kan andas för att halsen är uppsvälld. Eller nej, jag kan jue andas - men inte lika bra som vanligtvist. Dessutom går jag inte att känna igen eftersom mina ögon svullnar lr någonting, kände fan inte igen mig imorse när jag försökte titta på min egen spegelbild mellan små springor eftersom ögonlocken känns omöjliga att öppna upp.
   Dessutom så fick jag spendera halva morgonen genom att söka mina tabletter! Hela mina familj har åkt och lämnat mig ensam kvar och de har tagit alla allergitabletter, utom dem som jag råkade tappa bort i mitten av veckan. Så den här morgonen hade jag jue inte något annat val än att springa igenom hela huset och söka efter dem. Efter att ha krupit på golvet och svurit en tusen gånger med min spruckna röst så kom jag på att jag har ett favoritgömställe som jag alltid tappar bort saker - i fickor!
   Det låter dumt, men en gång la jag min mp3-spelare i en ficka i min skinnjacka som jag inte använde på den tiden. Tog 2 år innan jag hittade mp3-spelaren, och då hade jag också sökt igenom hela mitt rum. Lite senare tappade jag bort mina hörlurar till mobilen i innerfickan på min vinterjacka. Det är bara jag som lyckas med det där, eller så har jag för mycket jackor. Eller så är jag bara som jag är.
   Så, för att sammanfatta detta stycke: Tabletterna låg i min morgonrocksficka. Så nu har jag tagit två tabletter och jag kan iaf se och andas, så jag är nöjd.

Uff, Sara sitter och skickar sms från Italien och jag är SÅ svartis. Det är nästan så att jag tar min väska och sticker dit jag med. Tänk vad underbart med värme och kultur och människor som vet hur man tillagar pasta! Hade blivit grymt tjock, men skitsamma... Usch, jag ska också åka utomlands till nästa år ;P
   Det här året ska jag jue också tågluffa :P Eller inte, men ska åka massa tåg i Sverige. Har bokat resan till Östersund nu, ska träffa Musen a la Erik för första gången. Lär väl bli lite nervöst väl där, syrran tror att jag ska ha jättetråkigt och att det ska bli helt stelt... men det tror nog inte jag. Han och jag har ganska lika humor och om vi har kunnat hålla kontakten i 5 år utan att träffas så lär vi jue ha något att prata om ;p
   Sedan har jag bokat tågresan till Daniel. Så är jag borta hela september. Syrran och Daniel kommer jue bara bo en timme ifrån varandra så resan emellan dem har jag inte bokat, utan då är det jue bara att hoppa på bussen när jag blir less på Daniel eller får systersjuka :P Och till slutet av september åker jag hem igen till Kiruna och förhoppningsvist får jag fortsätta jobba på Scandic/ferrum. Och då ska jag söka efter en lägenhet och hoppas på att få en. Skönt att få bo ensam lite också, jobbigt att bo hemma. Även om det är billigare så kan man jue inte leva ett så självständigt liv, och jag vill faktiskt testa på att bo själv innan jag flyttar in hos Daniel. Det kan förstås inte han förstå, varför man vill testa på och bo ensam, men jag vill helt enkelt klara mig själv en tid.

Jag ska jue redan bli så pass självständig att jag har köpt en egen dator, och så ska jag nog köpa ett mobilt bredband till det. Det är inte särskilt dyrt, eftersom de har priskrig när det gäller mobilt bredband för tillfället. Dessutom tänkte jag att det kan vara skönt att ha eget internet när jag hälsar på Daniel och syster, för om de ska plugga och behöver internet kanske jag vill sitta och surfa. Dessutom om livet vill mig väl får jag en egen lägenhet till jul och då har jag jue ett eget internet så slipper fixa det:)
   Inget internet är ändå segare än det vi har hemma, haha ;P


Nu snart ska jag ta och hoppa mig i duschen och göra mig fin och köpa ett par nya skor :) Tänkte vara sparsam och köpa ett par billigare skor (den här gången är det faktiskt streetskor), men självklart faller jag för de där skorna som kostade 800 kr. Hade bara 700 kr i börsen igår, så jag la undan dem och jobbade arslet av mig igår för att få dricks. Och jag kan jue säga att efter gårdagens dricks så har jag kvar pengar i börsen efter att jag har köpt mina skor ;) Grabbarna var glad över att de fick jobba med mig igår, eftersom jag har ganska lätt för att dra in dricks. Jag är jue liten och söt, så det talar jue för sig själv. Sen anstränger jag jue mig för att vara trevlig, och det borde jue också dra in lite kanske.

Men men, måste faktiskt börja fixa mig, för affärerna stänger väl vid 2? Blir att glida bil, inte att gå. Kommer jue ändå springa arslet av mig ikväll när jag står i baren ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0