Relax, take it easy

Usch, jag har fått en arbetsskada. Jag har börjat tycka om disco-musik, även utanför krogen :P Sitter här och lyssnar på alla låtar som har fastnat i skallen sen gårkvällen.

Stod jue igår första gången i ferrumbaren, men det var faktiskt inte alls så hemskt som jag trodde det skulle vara. Fast vi hade väl inte så där jättemkt folk heller, men det var ganska mycket för mig. Jag och Lena som trodde att vi skulle få städa hela kvällen, eftersom när jag kom ner till baren vid 12 så hade vi bara en gäst. Då var det allt stressigt, haha ;p
Men sen vid 1-tiden började folket komma och då stod jag och blandade drinkar konstant tills vi stängde. Men det var grymt roligt med lite stress :) Tidigare under kvällen hade jag jobbat i Grapes och där var det vääldigt lugnt.
Fick jobba helt själv i Grapes också. Det kändes väl lite scary, och lite tråkigt, men samtidigt lär man sig mycket när man får improvisera lite när man inte riktigt vet vad som är rätt och fel. Men jag verkade göra rätt hela kvällen, fick jue lite dricks å kassan stämde :p
När jag ändå talar om dricks så fick jag en mjukishund i dricks av en snubbe igår. Haha, den var gullig och han var jättesöt också. "Jag tänkte gå hem nu, ville bara säga hej då och så får du den här." Sådana gäster gör att man verkligen trivs med sitt jobb :)
Inte för att jag har direkt råkat ut för otrevliga gäster ännu. Var en snubbe som blev sur på oss igår, men när han väl fick sin drink var han hur glad som helst och gav oss dricks. Haha :p

Fast när jag skulle gå hem sedan klockan halv 4 var det inte lika trevligt. Gick hem ensam och då kom en dyngrak gubbe på omkring 50 år som inte alls raggade på mig utan som bara ville gå med mig... Uscha, han kunde knappast gå rakt, han gick in i mig flera gånger och han var inte särskilt roligt sällskap. Tänker aldrig mer gå hem ensam från jobbet, hädanefter ska jag alltid ta med mig bilen till jobbet. Det är jue lugnt och gå hem ensam när man slutar vid 1 eller vid 6, men mellan 3 och 4 så är det många killar ute...
Uscha, vad jobbigt det är och vara tjej. Man kan inte ens gå hem ensam på natten ;p

Men idag är jag ledig :) Och ikväll ska jag och Daniel gå och äta på Kina :) Jag har varit sugen på kinamat sedan torsdag så nu ska jag äntligen få äta mina friterade räkor - mums! Det är så gott :D Eller så kanske man tar en trerättersmiddag... får jue se ;p
Man känner sig väldigt rik när man jobbar, speciellt när jag inte har några direkt utgifter eftersom jag ännu bor hemma och äter på jobbet nästan varje dag. Jag har det allt bra, kommer kännas konstigt till hösten och leva fattigt ifall jag inte får nå jobb. Jobbar jue bara på Scandic tills augustimånad är slut. Först tyckte jag jue att det var låång tid och jobba, men nu när man kommit in i jobbet så trivs jag faktiskt och skulle kunna tänka mig och jobba inom restaurang och bar-branschen. Inte för resten av mitt liv kanske, men just nu så trivs jag i min roll som servitris/bartender.

Fast nästa helg ska jag stå på andra sidan baren och vara full :D Jag och syrran ska ut på fredagen eftersom jag bara jobbar lunch då, så det ska bli grymt kul ;) Hoppas bara det är nå folk ute, tror inte att ferrum har öppet på fredagen. Men vi får väl ragga ihop lite folk som vill ut med oss ;)

Men hörni: Relax, take it easy ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0