Var fan är tv-kontrollen?

Jag har typ inte tittat på tv på flera veckor. Så igår när jag skulle titta på film och softa (vilket innebär en massa degande med chips och cola) kunde jag inte hitta kontrollen! Alltså snacka jobbigt när man tänkt feta sig och lata sig och springa fram till boxern för att zappa!
   Idag hade jag också lust att slökolla lite tv, men jag hittar ännu inte den där förbannade kontrollen! Var faen kan den vara? Jag har letat överallt! Under sängen, under soffan, bakom soffdynorna, på alla hyllor, i alla fickor (mysbyxor och morgonrockar), i alla lådor, omkring tv-bordet... Men nepps, kontrollen är spårlöst försvunnen. Har t.o.m. sökt här vid datorn ifall jag har varit virrig och tagit med den hit. Men nej, här var den inte heller.
   Jag håller på att bli galen! Blä. Ska inte ett litet fjäll få se lite tv så här på kvällen?

Aja, har fått kika på tv.nu efter intressanta slökollar-program till kvällen. Tänkte se på "Den elaka kocken". Inte fatt programmet heter så, men minns inte vad det hette. Någonting med Gordon, Hell och Kitchen. Men ni fattar nog vad jag menar ;p
   Tänkte att jag kunde ta och titta på programmet när jag ändå är i samma bransch. Dessutom är elaka människor underhållande - så länge de inte är elaka mot mig vill säga :)

Hittade sån där fråge-grejjs i Saras blogg. Bra att hon kommer hem, för hon brukar ha såna där grejjer och jag tycker jue sånt är lite småkul ;) Så här kommer mina svar!

1) Vad åt du till frukost?
Kaffe och fil med flingor.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.

Ja, den bilden la jag jue ut igår, och tråkigt att ha samma bild två gånger i sin blogg! Så det får bli den nästsenaste bilden jag har tagit på mig själv. Så då blir d den här bilden... men jag säger inte att den är vacker ;P
sol

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?

Sara.
(Inte av mig själv då förstås. Jag må vara schizofren, men inte schizofren!)

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...

Typ smutsvit (men förhoppningsvist kommer snart min svarta laptop ;D)

5) När var du arg senast?

Arg? Oj oj, jag är oftast inte arg utan bara irriterad.
Men senast jag var arg var nog inte länge sedan...
Tre dagar sedan? En vecka?

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Nu tänker jag på gymnasietiden, för jag orkar inte överanstränga mitt dumma huvud till att tänka längre tillbaka i tiden.
Uff, finns så många guldklimpar från skoltiden. Allt var så bra! Klassen, lärarna, utbildningen...
Men en speciell guldklimp var jue resan till Stockholm - vi tjejer ägde ;)

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?

Samma som med föregående frågan.
Ja du, sämsta minne? Jag undviker jue att komma ihåg tråkheter ;p
Ja, ett mindre trevligt minne ifrån skoltiden var väl Bonniers Konsthall i Stockholm. Jag var trött, bakis och hungrig och fick se på saker som inte borde få kallas konst presenterad av en surkärring som inte tyckte om mig för att jag hostade.

8) Yoga eller löpning?

Löpning, jag blir så uttråkad av yoga.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Spaghetti - är jag en Fjällis eller inte?

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Ingen.

11) Favoritkaraktär i deckare?

Brukar inte läsa deckare, jag är mer en sån som tycker om historiska romaner.

12) Teveprogram du aldrig missar?

Lost.
Desperates Housewives (eller, jag försökte. Sen när jag missade ett avsnitt så slutade jag att titta på serien)

13) Vem är du avundsjuk på?

Ingen. Alla har vi våra problem och bekymmer, föredrar mina egna för dem känner jag till.

14) Din bästa revansch?
Jaså, har jag en sån?

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Nu har jag jue bara haft två olika chefer, och dem båda har varit bra och snälla mot mig så ;P

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?

Svarar som Sara: Människokött.
Inte riktigt min grejj vettni ;)

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?

Inte vet jag, Fredrik Reinfelt kanske?

18) Kaffe eller te?

Kaffe!

19) Skostorlek?

36, men kan använda 37.

20) Hur ofta är du på IKEA?

Försöker undvika det där stället.
2 gånger på 10 år kanske.

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...

ITALIEN!
Skulle inte köpa Italien, det är nog lite dyrare än 5 miljoner. Men jag skulle resa omkring där först och främst. Florence, Venedig, Nepael, Rom, Pompeji, Sicilien, Milano...
Sedan skulle jag nog besöka resten av världen :)
(Jag vet, jag tänker bara på mig, mig, mig. Men ja, om jag någonsin får 5 miljoner så kan ni säkert få något om ni ber om det ;) )

Kommentarer
Postat av: Jullan

Nu har du glömt att uppdatera ;)

2008-08-04 @ 19:32:32
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0