Balen 4 juni

från kiruna.cc

Dagen började med att jag steg upp och körde min älskade Passat upp till stan. Där gled jag in på Salong Vinter och hon fixade mitt hår och smink. Jag blev faktiskt grymt nöjd. Sminkningen var diskret, precis som jag ville ha den. Och håret var jättefint! Precis som jag hade önskat mig att ha det! Min syster har tagit massor av bilder på mitt hår som jag sedan ska ladda upp, när jag får tag på henne vill säga ;p

Efter att jag var vacker på knoppen så strosade jag runt på stan efter en handväska, eftersom jag upptäckte att jag och Daniel skulle hur som helst behöva saker in till balen. Jag fick 50% rabatt på grund av lite skador, tack för det!

Därefter blev det att åka hem och vänta, någonting dagen stod mestadels för. Jag grät i mitt inre för att jag inte kunde glassa i solen som min syster, men jag erkänner att jag satt då och då i solen jag med, vilket resulterade i att jag har fått linjer på mina axlar efter linnets axelband ;p

Vid ett kom Daniel förbi samtidigt som min mormor fick hjälpa mig på min klänning. Jag beundrade mig själv för ett tag och tackade mormor för den underbara klänningen! Det var nämligen i onsdags (baldagen) som jag testade klänningen när den var helt färdig för första gången.
Jag och Daniel gjorde oss redo för fotningen hos Kent. Jag sminkade mitt knä (ett resultat av oförsiktighet från i fredags ;P) och förbättrade sminket. Sedan gled vi bil och hämtade Daniels studentmössa och åkte upp till Kent för att bli fotade.

Fotograferingen var rolig, men väldigt påfrestande för kroppen. Kent vill alltid att man ska vrida sig i tusen olika vinklar som tycks vara omöjlig för kroppen. Jag tror verkligen att det kommer bli jättefina bilder, men det resulterade i att jag till slut fick ett yrselanfall (eftersom Kent fotade mig 90% av fototiden, Daniel de resterande 10%).

Hem igen och mat. Sedan var det bara att vänta.

Ganska precis kl 18:00 kom Lelle förbi med en otroligt vacker och skimrande bil. Kommer inte ihåg vad den heter, men det var förstås en gammal amarikanare ;) Vi gled lite bil innan balen och jag fick hålla i mitt hår då vi gled cabriole. Jag kände mig grymt nervös trots att jag innan avfärdat alla genom och fråga "varför ska man vara nervös?", men jag var det iaf.

från kuriren

Där syns bilen något, en väldigt flummig bild från kuriren. Och flummig text "kliver snabbt ut"... jaså? Skulle jag stå och vinka först åt folkmassan eller?
Att gå på röda mattan var dock roligt tyckte jag, man kände sig lite som en filmstjärna eller så. Speciellt när vår fanclub från vår teater (Inte alla tjuvar kommer för att stjäla) var där och frågade om jag var en av skådespelarna ;p

Vi kom in och minglade, fick 1½ glas med mousserat vin (?), sedan fick vi gå ned för trappan till bakgrunden av studentsången och ta våra platser.

Förrätten bestod mestadels av blad. Förövrigt var laxen god, men tja... det var jue förrätt ;P
Varmrätten var dock väldigt god, det bestod av mört kött och klyftpotatis. Mums :) Och efterrätten bestod av perrakotta (kan inte stava så skriver som det uttalas) som var väldigt, väldigt het ;p

Bordsplaceringen var bra, jag satt mittemot Anna. Det var dessutom väldigt fint där inne och mysigt :)
Vi fick underhållning till efterrätten, allas vår Ingrid var med ;P

Och sedan avslutades det hela med dans. Det var faktiskt det roligaste på hela kvällen och jag och Daniel ägde förstås dansgolvet :) Dessutom var det roligt att skutta omkring när vi inte kunde dansstegen till tango och polka och sånt, haha ;P Men de flesta drog efter första valsen, jag och Daniel vätnade dock till sista valsen (en kvart senare alltså ;P). Usch, varför ska det roligaste alltid ta kortast tid?

Sedan blev det fest och efterfest, men den var jue som en vanlig festkväll fast med uppsatt hår ;P Men det var verkligen en upplevelse att vara med på balen och det var faktiskt trevligt :) Nu är det bara nedräkning till studenten... hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0