En vit student

För tillfället vill jag bara lägga mig ned och dö.

I måndags snöade det så det blev vitt på marken, igår snöade det och idag... det snöar och det är vitt på marken.
   Vad faen är det för fel på vädret? Skulle det inte vara global uppvärmning eller så? Seriöst folk, det snöar den 12 juni i Kiruna, och det är för faen inte sant. Det är väl ingen årskull som fått ett sämre väder till deras student?
   Visst, det står på smhi att det kommer vara växlande molnighet på fredag och 9 grader, men vågar man lita på det? Kanske lika gärna att ta med sig mössa och halsduken. Jag lär jue iaf bli sjuk, med min korta klänning. Jävla roligt och springa omkring i leggings.

Faen vad arg jag blir!
   Jag ville inte ha fint väder till balen, då spelade det faen ingen roll för min del. Nog hade det fått snöa då om vädret ville, man är jue ändå bara en fem minuter på röda mattan. Men nej, den dagen skulle det vara kanonväder.
   Till mösspåtagningen var det hyffsat fint väder, jag kunde springa ute i klänning utan att frysa. Och jag har tackat gud för det.
   Men vad faen tänker vädergudarna nu? Snö?! De kan jue ine vara riktigt kloka! Antingen så hatar de mig alldeles för mycket, eller så har de konstig syn på humor. Jag har faen ingen lust att åka lastbil om det snöar. Om det snöar imorgon så tänker jag sitta i ett hörn och sura antagligen.

Jag som började känna mig taggad inför att ta studenten igår igen, men nepps. Det ska snöa!
   Det ska vara en vit student :)

Nej, jag ska nog ut och göra nån väderdans idag eller någonting. Så här kan det jue faen inte fortsätta.

Kommentarer
Postat av: Jullan

Men måttligt jäkla sur man blev när man vaknade. Jag vred upp persiennerna i hopp om att se solen iaf bakom ett moln. Men nej! Vitt! VA FASEN!

2008-06-12 @ 10:07:54
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0