Feber, fotboll och snö

Jag tänkte att jag skulle starta detta blogginlägg med bilder ifrån igår, den 9 juni när Kiruna återigen täcktes med snö.

snö2

10/6-08

Visst ser det hemskt ut? Jag har då aldrig upplevt snö i juni förut, och jag hoppas verkligen att jag slipper uppleva det igen. Det kändes verkligen igår som att jag bara ville hoppa på nästa tåg och åka låångt härifån. Försvinna från allt snö och elände för att njuta av sol och värme.
   Var även med syster yster på stan och shoppade i snöfallet. Kändes mystiskt att återigen ta på sig halsduk och mössa, men jag fick jue i alla fall äta en kladdkaka som belöning för besväret :)

Idag har jag däremot fått feber, eller jag fick väl den egentligen igår kväll. Jag har ingen aning om det är väderomsättningen, allergi eller vad som kan ha utlöst febern, men nu sitter jag här och känner mig något dissy. Igår hade jag sådan frossa att jag låg under täcket med mjukisbyxor, sockar och långärmad tröja, och ändå skakade jag och frös. Konstig kroppen är ändå.
   Sedan har man vaknat upp några gånger inatt av att man svettats och att huvudet har gjort ont. Blivit många alvedon för min del och nu slipper jag i alla fall huvudvärken. Hoppas bara att febern lättar till kvällen, hur ska jag annars orka heja på Sverige?

Ja, det är jue match mellan Sverige och Grekland ikväll. Usch, så hemskt. Jag har en tendens att bli alldeles för inne i spelet och jag har lätt för att bli uppstressad om det går dåligt för mitt lag.
   T.ex. så tittade jag på matchen mellan Holland och Italien igår. Italien är ett land som jag alltid håller på, av någon konstig anledning. Har aldrig ens varit i Italien, men det är ett land som charmat mig. Och gissa hur uppstressad jag var igår? Väldigt mycket. Jag svor åt deras slarv och det var många gånger som jag kände att jag inte orkade titta vidare. Och då var jag inte lika känslomässigt involverad till Italien som jag är med Sverige.
   Nej, matchen ikväll kommer egentligen bli en pina. Men jag älskar att se på EM och VM. Ligamtacher orkar jag inte hålla koll på, utan man kan se någon match då och då. Men mästerskapen är charmiga. Och jag måste se matchen idag, även om min feber hellre hade velat ta det lugnt och kolla på "Stolthet och fördom" eller någonting annat i samma stuk.
   Men jag tänker trotsa min feber. Jag tänker stå emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0