Nötter

Kom nyss hem efter att ha sprungit på alla möjliga affärer. Fick det mesta gjort, plus lite till, men hittade faen inga foppatofflor! Det som är så jävla populärt... vart faen säljs det? Får gå förbi wedins imån innan jobbet å köpa nå skor, lite gärna å införskaffa.
   Det är nämligen så att man måste ha skor som täcker tårna när man jobbar inom restaurang, och de måste dessutom vara svarta! (vi är så oerhört roliga på Scandic att vi bara är klädda i svart ;P)
   När jag ändå pratar om arbetskläder kan jag informera er om att jag även har beställt en svart skjorta idag, och den är alltså till jobbet. Det var slut med svarta skjortor på Scandic så Sari sa att jag skulle ta och köpa en och om den inte var alltför dyrt skulle jag få ersättning för plagget, bara jag tog med mig kvittot. Men jag var i torsdags och kikade i affärerna här i stan, men inte en enda sålde svarta skjortor. Så jag beslutade mig för att beställa en, och den var inte alls dyr så det spelar ingen roll om jag får ersättning för den eller inte. En svart skjorta kommer jag säkert att behöva i framtiden.
   Förövrigt träffade jag flera ifrån jobbet idag, vi verkade tänka likadant - man sparar alla ärenden man har att göra till sina lediga dagar ;P

Men förutom att söka efter skor så har jag varit på Saraz där de hade 50% rabatt på hela sortimentet. Gissa om jag sprang omkring och sökte efter fynd? :P Butiken var helt fullproppad med människor att man nästan fick panik. Det slutade med att jag kom ut ur buriken (efter en halvtimme) med två par shorts. Ena åt Daniel, det andra paret åt mig. Båda var självklart Peak, mitt favoritmärke. Hoppas bara att mina shorts passar, borde nog prova dem. Det avr så lång kö till provrummen att jag inte orkade stå och köa :P Men om de är för små så får jag väl banta ;p haha
   Därför är det passande att jag för tillfället dricker cola och äter chilinötter :) Usch, måste verkligen börja ta mig i kragen och komma ur mitt colaberoende. Dricker jue cola på jobbet varje dag, men har börjat dricka light istället. Jag försöker att dricka vatten, men mot natten när man börjar bli trött och sliten är det skönt med lite socker.
   Och varför dricker jag cola på min lediga dag? Tja, jag var så sugen. Och jag orkar inte laga någon middag, finns ingen mat här hemma. Eller jo, det finns - men allt är nedfryst. Så det blir chilinötter ;P Konstigt att jag var sugen på nötter, vanligtvist tycker jag inte om nötter men jaja.

Annars så är jag ganska stolt över vad jag har presterat idag. Har hunnit umgås med Danne, diska, tvätta kläder, beställa och springa på stan. Egentligen skulle jag ha klippt gräset idag, men det orkar jag inte med just nu i alla fall. Dessutom börjar det säkert att regna igen, så jag skjuter upp gräsklippandet till imorgon :)
   Det är nämligen så att jag måste klippa gräset, jag får inte tvinga Danne att göra det. Vet inte varför mamma inte tillåter honom att klippa gräset, det är jue ändå jag som är allergisk!

Måste bara nämna att det roligaste idag var nog att få klä upp mig. Har inte klätt upp mig sedan studenten, jag går jue bara runt i myskläder hemma och arbetskläderna på jobbet, så jag snodde bilen av papa och var på stan i kjol och stövlar. Det kändes grymt roligt :)

Nej, nu är jag less på mina chilinötter och min cola är snart slut, så jag ska hitta på någonting annat nu!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det finns annars svarta skjortor på Vero Moda, iallafall när jag var på stan IDAG :p

2008-06-23 @ 22:14:21
URL: http://tirkk0nen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0