Mösspåtagningen

Igår var då den efterlängtade mösspåtagningen, och det var faktiskt riktigt kul måste jag säga. Mestadels av tiden hade jag roligt och kom först hem efter klockan sex på morgonen. Tog dock sista cidern vid midnatt så var rejält bakis redan innan jag gick och la mig, jag måste säga att det här å festa en hel dag är slitsamt!
   Idag är jag självklart bakis som ett djur och darrar som ett löv, men har legat på bakgården och stekt. Känns lite tråkigt att man sov så länge och kom ut först vid två, men har iaf fått steka mig i 2½ timme. Det var faktiskt så varmt idag att det kändes nästan outhärdigt att ligga ute och sola!
   Skönt att sommaren kommit till Kiruna också :)

Men kan berätta lite om mösspåtagningen. Den startade hos Mikaela vid elva. Hon lockade mitt hår och målade mina naglar och vi fixade oss. Ingrid och Anna kom dock senare och de fick stressa rejält för att hinna till järnvägsparken klockan ett.
   Där var alla askalas förutom oss eftersom vi började först då. Men det var roligt att skrika sig hes måste jag säga och var en grymt skön stämning :) Och det var roligt att ta på sig mössan, även om den var lite obekväm i början.
   Sedan gick vi hem till Mikaela igen och drack lite till och pratade i nån timme, sedan gled jag och Ingrid bil med Petra och Krille. När vi väl kom tillbaka till Mikaela var maten färdig: vi åt Tacos :) Det var grymt gott och jag pressade i mig som faen ;p
   Sedan gick vi till Alexander och spelade cubb, tjejerna mot killarna. Vi körde två matcher och vi tjejer vann i båda, woho ;D Tjejer är bäst!
   Efter det var det dags att börja festa på allvar. Jag har väl lite detaljer som jag glömt bort, men förövrigt kommer jag ihåg allt från förfesten. Började hos Fredrik och hamnade sedan hos Erika (?), jag och Ingrid våldgästade i alla fall en samhällsfest ;P
   Därefter var det dags att gå till krogen. Vi valde Ferrum och det var mkt folk och drag på dansgolvet, vart jag spenderade mestadels av min tid där. Var dock glasskärvor överallt! Och även fast jag hade högklackade skor så kändes de där jävla glasskivorna. Jag är inte avundsjuka på dem som får städa där.
   Därefter blev det efterfest hos Ingrid, fast vi var inte så mycket hemma hos henne. Vi var ute i morgonsolen och gungade :) Jag gungade dock inte så mycket då jag redan började bli bakis. Huvudvärken började verkligen kännas av och när mamma ringde och efterlyste mig klockan sex på morgonen bestämde jag mig för att gå hem och sova.

Blev dock inte särskilt mycket sömn för min del, då jag aldrig kan sova efter att jag har druckit. Så jag känner mig ganska dizzy nu, speciellt med tanke på att jag bara fått i mig tre skedar flingor i morse. Voi, voi, det blir fan bara att dega framför tv:n idag!
   Har just nu iaf ingen större lust att festa till balen, men jag blir väl åter taggad när man fått bort baksmällan som var ganska extrem den här gången. Juat nu känner jag faktiskt bara för att sova bort tre dagar eller nå sånt ;p

Dessutom var väl gårdagens festande inte det mest uppskattade av mina fötter. De gör mer ont än vanligtvist så har inte gått mer än 3 meter idag, haha ;P Ska ta det lugnt som faen nu så jag slipper halta på röda mattan till balen, det känns jue inte så roligt. Men nog borde väl mina fötter bli okej till på onsdag? Är jue ändå fyra dagar dit.

Aja, ska lägga upp bilder från mösspåtagningen någon annan gång iaf, kanske imorgon... får jue se hur jag känner mig ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0