Sol och sommar i Kiruna :)

Nu bloggar jag, igen... men jag upptäckte någonting fantastiskt roligt alldeles nyss.

Jo, jag är jue lite besatt i vädret nu när sommaren är på frammarsch. Jag har tittar på nyhetsmorgon de senaste tre dagarna för att få en glimt av vädret och se om solen hinner kika fram!
   Idag var dock första gången jag fick beskåda vädret för hela Sverige eftersom i måndags- och tisdagsmorgon så hade SVT slutat sända sin nyhetsmorgon och jag fick titta på TV4's... som inte alls var lika bra. De visade inget regionalt väder utan bara lokalt. Låter jue skitbra kanske, om man nu inte har satellittv och bara får se Sthlms väder. Och det är inte alls roligt eftersom Sthlm ska ha så jävla soligt och varmt... Jag sa jue att jag aldrig skulle ha åkt därifrån!
   Aja, hur som helst så brukar jag kika på smhi.se, vilket för tillfället visar 14 grader och moln... och det låter inte så roligt. Tyvärr har smhi oftast rätt, som t.ex. idag.  De lovade växlande molnighet på morgonen och molnigt efter lunch... och har det inte varit sånt väder kanske?
   Aja (oj vad jag tycker om att starta stycken med "aja" ;P) så diskuterade jag och Jullan nyss vädret (det tycks vara det enda jag diskuterar med mina  vänner nu  för tiden... hjälp!) och hon föreslog att jag skulle titta på yr.no ist, för hon påstod att den sidan visade bättre väder och oftast brukar ha rätt.
   Så jag surfade in dit och sökte på "Kiruna". Jag klickade på en länk och tittade på vädret.

"Oh, shit", tänkte jag, "22 grader och sol. Jävlar vad fint det kommer bli, det kan inte vara sant!"

Och nej, det var inte sant. För jag hade varit så intelligent att jag hade klickat till en sida om ett helt annat land. Om Uganda :)
   Jag måste erkänna att jag tyckte det var lite konstiga namn på städerna omkring på bilden på kartan, men jag tittade jue inte så noga. Tänkte mer att det kanske var namn på byar eller så... de brukar jue heta lite annorlunda :P
   Haha, där blev jag allt blåst!

Men om någon annan är intresserad av att se vädret i Kiruna i Uganda så är det bara att kopiera adressen här nedan;)
http://www.yr.no/sted/Uganda/Annet/Kiruna/

(P.S. nu har jag lyckats prata om vädret i min blogg! Snart tror jag att det kommer att växa ut vitt skägg på mig;P D.S.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0