Vid bloggen, igen.

Nu är jag hemma och väntar på mat. Min pappa ska grilla, och han brukar alltid dricka öl när han grillar, så jag fick komma hem tidigare än planerat. Har varit hos Sara i tuolla, och jag hade ingen bil med mig. Min bil är borta i en liten by med mormor, så jag får inte köra nu på två veckor. Snyft.

Klockan är bara 17:04, men känns som att jag har hunnit att göra massor med saker idag! Ändå steg jag upp i normal tid, vilket menas med 09:00. Ungefär.

Jag har hunnit:
Sola (yes, jag låg ute på verandan i bikina och kjol, så det var solning på riktigt ;D)
Äta frukost.
Duscha.
Röjja upp i mitt rum (vilket verkligen behövdes)
Dammsuga  (vilket  verkligen behövdes!)
Byta sängkläder.
Gå till Team Sportia och tillbaka (tog en 45 minuter, så hyffsat bra promenad)
Äta lunch.
Åka till Tuolla och umgås med Sara.

Alltså, så här mkt gör jag ungefär på en vecka. Jag är förundrad över mig själv! Speciellt över min aktivitet inom städning. Det där rummet har nog (tyvärr) inte blivit dammsuget på flera månader. Dammsuga hatar jag verkligen. Blir så varmt och äcklig luft, usch, och så är det så jobbigt å dra runt med dammsugan när den bara ska fastna i grejjer hela tiden.
   Känns dock skönt att äntligen tagit itu med dammsugarn.

Tyvärr fick Sara inte sin födelsedagpresent idag heller. Den har kommit fram iaf, glömde bara att ta med den ;P Inte så ofta jag ger presenter så, haha ;p Men då kanske jag hinner slå in presenten... men tror det blir julpapper, orkar inte köpa nytt papper. Haha!

Team Sportia var dock ingen höjdare. Hittade ingen bikintrosa som jag ville ha. Usch, vill verkligen inte slösa pengar nu men måste verkligen ha nya bikinitrosor som jag kan använda på badhuset. Jag har tre stycken att välja mellan:

Ett par überstora
De blåser upp sig som en balong när man simmar med dem, inte särskilt sexigt... eller bekvämt. Och om jag skulle dra upp dem så mkt som de kanske kräver skulle min navel vara täckt. Inte heller särskilt sexigt eller bekvämt.

Ett par med knytning i sidan
D.v.s. soltrosor, och det känns lite för sexigt för att motionssimma i.

Ett par minimala
Okej att ha till badstranden då man inte vill ha för mkt vita linjer, men med tanke på att det oftast bara är jag och gubbar som brukar simma så vill jag inte visa upp mitt heligaste.

Voi, voi. Vilka problem jag har! Man känner sig som Fjortis 2000, speciellt med tanke på att allt jag skriver om är min jävla sol och hur mkt fest det kommer bli och hur mkt jag försöker hålla mig ifrån sött. Och nu, dessutom, börjar jag prata om bikinitrosor! Uscha, jag måste skärpa mig!

Ska dock, innan jag börjar skärpa mig, gnälla om hur otroligt dålig jag är på att äta nyttigt. Idag har jag redan hunnit trycka i mig 2 vita rostmackor, 2 glas 7up och en halv cider. Faen, måste ta och skärpa mig eftersom min kropp lätt gör av sig och, tyvärr, tar på sig fett.
   Stygg Fjällis!

Jo btw, det var skitläskigt när jag var ute och gick idag. Det var nån snubbe i en bil som vinkade till mig. Och det var ingen jag kände. Ok, nu låter jag Fjortis 3000, men han körde förbi mig en gång till och vinkade då också! För faen, jag bor i Sverige - här hälsar inte främlingar på varandra!
   Tyvärr ska alltid folk hälsa på mig när jag är ute och går ensam, och jag tycker inte om det. Jag blir bara nervös och funderar om jag har nå grejjs i håret lr om jag har trampat på toapapper eller vad som helst...
   Ok, jag är lite knäpp kanske.

Aja, nu ska jag fortsätta dricka min mycket mogna 2,25% cider och äta grymt god mat (grillat).
Pöss, pöss!
/Fjällis

image28
Bild ifrån förra årets student.
Snart är det min tur... ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0