Förberedd i mysmaskering.

Vilken kass rubrik, aja - jag är trött, det förklarar saken.

Strax så ska man ge sig iväg. Måste säga att det verkligen inte är en god morgon. Det var kallt som satan när jag vaknade upp och har bara sovit i 3h, och då lockas jag alltid till mitt mest charmerande humör :)
  
Jag har förberett mig med leggings under mjukisbyxorna och tjocktröja - förbereder mig på iskyla i bussen. Jag har dessutom världens största matsäck med mig! Den vanliga packningen är inte lik mig, men jag tänkte att jag ska jue bara hälsa på mormor ändå, där behöver jag jue inga finkläder osv. Jag har jue bara tänkt äta mig tjock.
   Så jag orkar inte ta med mig datorn. Jag ska ha en riktig semester. Dvs. äta en massa godis, bli bortskämd av mormor och läsa. Låter helt underbart i mina öron, fast även jag lär lessna. Men men.

Btw. Alla frågar mig varför jag inte kör bil till Kalix. Det går jue snabbare :)
   Men jag tycker inte det är värt eftersom det är billigare att åka kollektivt, bättre för miljön och dessutom kan jag gissa urtråkigt att köra bil själv i en 3h. Och väl framme så behöver jag ändå ingen bil eftersom mormor bor centralt.
   Så därför tar jag inte bilen. Jag kanske vinner i snabbhet, men tid är inte allt. Som sagt, det är min semester. Jag ska inte stressa.

Nej, dags att borsta gaddarna så det sista av packningen kommer ned i väskan.

Auf Wiedershen Kiruna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0