Life isn't grey

Nu har jag varit duktig. Igår tog jag tummen ur arslet och vågade mig ut på de mörka vägarna mot Juukkas - helt själv! Insåg att det är lika gärna att "träna" lite inför vintern. Måste erkänna att jag är så där lagomt fjollig och tyckte det var lite läskigt att köra i mörkret. Trots att man har helljus så känns d jue fan som att man inte ser någonting alls! Och det är jue bara skog, skog, skog...
   Var bättre när man körde hem, för då var det i princip ingen trafik på vägarna. Var måttligt irriterande när man fick möte och var tvungen att slå av helljusen för inte fan ser man ett skit med sina halvljus. Och jag som är en sån dramaqueen väntade mig självklart en ren eller någon självmordsbenägen längst vägarna... eller någonting sådant...
    Såg dock ett roadkill! Var en liten kanin som blivit överkörd, låg helt platt på vägen. Uscha :( Och antagligen körde jag också över den en gång till, man kan jue inte väja för döda smådjur så... förlåt!

Till framtida mål: Har insett att det fan bara är 2 veckor kvar tills jag ska börja jobba, så det här med att hälsa på folk måste jag ta nu. Därför har jag bestämt att åka och hälsa på mormor den här veckan. Vet inte om jag ska hoppa på bussen redan imorgon eller på onsdag... Blir troligtvist på onsdag jag åker. Sedan kommer jag hem... När jag ledsnar :P Sover väl där en 2-3 nätter, men skönt att komma bort lite och få lite miljöombyte. Även om man gör absolut ingenting hos mormor. Men trevligt att få se hur hon nu har det (hon har jue flyttat sen mitt senaste besök) och få träffa vovvisar igen ;D;D;D

Nej, ska nog ta och slå en pling till Ingrid nu. Jag sa att jag skulle ringa henne för en vecka sen... det har ännu inte blivit av. Drömde inatt att hon var skitsur på mig och skällde ut mig en massa etc., så det var kanske ett tecken ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0