Jobb, jobb, jobb :)

Nu är det äntligen söndag och idag ska jag bara sova! Steg nyss upp ur sängen efter att mamma kommit och pratat med mig, men jag somnade ändå först vid halv 8 imorse så... Jag vet, det där med att gå och lägga mig tidigt har jag blivit väligt dålig på ;p

Ja, igår jobbade jag. Det var faktiskt jätteroligt att få jobba igen. Jag trodde jue att jag skulle jobba i entré-kassan eftersom Sara hade pratat om att hon sett ett schema där det stod så. Men nein, jag hamnade på mommas. Och jag var väldigt trött, och väldigt seg. Så första halvtimmen kände jag att jag jobbade i snigelfart, men sedan gick det bra. Kom in i mitt gamla tempo och rutin och då var det jätteroligt faktiskt. Jag fastnade jue i baren och fick stå där hela kvällen, för det var faktiskt ganska mycket folk.
   När det började tömma ut på folk så fick jag gå upp till nattklubben och plocka disk. Fast det var faktiskt inte så farligt. Det var faktiskt ganska roligt eftersom det var hyffsat mycket folk som jag kände som var ute, så man fick kommunicera med en massa folk. Fast alla var helt galna igår! De skulle bara kramas och pussas hela tiden! Inte pussas på munnen alltså, men puss på handen, kinden... Jag blev lite rädd där ett tag ;p
   Fast jag träffade mina 2 gamla stammisar som alltid varit jättetrevliga och pratat en massa med mig igår, och det var jätteroligt. De kände ännu igen mig :) Och så sa de att jag jobbade hela tiden, men jag har jue inte ens jobbat på en månad. Hum, hum... 
  
Fast det var en vakt som var jätteelak mot mig. Han frågade mig hela tiden: "Har du blivit nykter nu?" Var faktiskt några som kom ihåg hur, hum, överförfriskad jag var igår. Jaja, jag får jue skylla mig själv. Så går det när man krogen är ens arbetsplats ;P

Men idag ska jag som sagt bara sova, fy så underbart! Och inte ska jag gå utanför dörren, har jue kommit snö nu! Var lite orolig när jag skulle köra hem igår med sommardäck, men det gick jue hur bra som helst. Det kändes inte halkigt, fast samtidigt så körde jag jue väligt lugnt. Kändes som lika gärna när jag dessutom inte var i så bra form ;P

Nu ska jag nog ta och dricka kaffe och prata med min kära mor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0