Morgonens tips!

Ja, nu sitter jag här 04:40 och är äntligen redo att gå och lägga mig, trots att jag bara sov en 2-3h förra natten. Så mitt tips till er alla som någon gång känner att livet är lite jobbigt och vill skölja ned det med lite lullighet: Drick inte en halv liter med vin, för jag lyckades jue bli mer än lite lullig.
   Okej, full var jag väl inte riktigt - har inte ringt något samtal vilket är min signatur för att vara aspackad - men ja, man blev lite gladare och synen blev väl lite... trevligare. Och om ni nu vill dricka en halv liter vin och är som jag och inte kan sova onykter - börja inte dricka första glaset vid 23, 24 på natten - för då slutar det med att man går och lägger sig på småtimmarna, som jag gör nu. Och nu är jag jue helt nykter i alla fall - tack gode gud för det!
   Förövrigt är vin gott, kändes verkligen som att jag behövde det idag. Hade jue inte tänkt dricka mer än ett glas, men när omständigheterna förändrades och det fanns i närheten så råkade det bli resten av kartongen. Jag kan jue alltid trösta mig med att jag inte druckit någon alkoholhaltig dryck på en två veckor.

Men det bästa med denna natts upplevelser är nog Kanal 5 webtv - helt underbart! Det är nog det bästa dem har kommit på. Förra veckan var jag jue totalt olycklig för att jag missade Magnus Betnér p.g.a. jobb (man kan jue inte tacka nej till jobb för ett tv-program), eftersom han är - enligt mig - världens bästa stå-up-komiker. Men idag upptäckte jag att jag kunde se hela programmet utan reklam - helt underbart! Dessutom kikade jag på Världens härligaste män också. Jag är urusel på att passa tv-tider, eftersom tv-tittandet knappast är prio nr. 1 för mig.

Men nu kallar sängen och det ska bli underbart att få sova, även om det inte blir så mycket sömn inatt som jag hade hoppats på. Men äh, finns en dag imorgon - och då finns inget vin som lockar. Så slipper jag skriva en massa sentimentala inlägg som föregående.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0