Hemma igen...

Jaha, nu har man varit hemma i ungefär 13 timmar, och jag håller redan på att bli galen. Igår hade vi det jättemysigt, fikade klockan 12 på natten när vi kom fram och pratade och mor och far var så gulliga. Men idag... uscha.
   Mamma har fått för sig att hon ska städa. Mitt rum. Jag trivs bra med hur jag har det, men det gör inte hon så nu ska vi sortera och slänga saker :) Och mina prydnadssaker från när jag var liten, varför slänger jag inte dem? De är jue såå i vägen när de står på hyllor...
   Jag blir galen! Jag har en hylla där jag hade en docka som jag fått när jag var liten och en nallebjörn jag köpte på Gran Canaria när jag var 11. Men mamma... hon tyckte inte det var fint, så hon har slängt dem sakerna och satt dit istället mina dalahästar och en ask som min mormors bror har snidat åt mig :)
   What?!
   Det här är mitt rum, men jag får inte ens ha det som jag vill. Vet ni hur glad man blir och komma hem? Jag hade städat och gjort fint när jag åkte, nu är allt upp-och-ner eftersom mamma ska ordna rummet som hon vill ha det. Vad är det då för idé för mig att bo hemma om jag inte ens får ha mitt rum som jag vill? Livet är faktiskt nog jobbigt utan att hon ska vara och "städa" mitt rum...

Uff, och inte har man fått sova inatt heller. Fick en miljard sms om hurdan kåt hora jag var. Åh, man blir så glad av att höra sånt! Jag tycker det är så konstigt, jag uppfattar mig aldrig som att jag raggar (mycket för att jag kan jue få till det men väljer att inte göra det), men enligt andra så raggar jag hela tiden. Herregud, vad dålig jag måste vara och ragga då! Och det första pappa frågar när man vaknar är: "Jaha, raggade du på Daniels bror då?"
   Jag håller seriöst på att bli galen nu. Kan inte folk bara låta mig vara ifred och leva mitt liv som jag vill?

Nej, så fort jag skaffat mig ett jobb ska jag aktivt söka efter en lägenhet. Spela roll om det har dåligt läge, då får jag förhoppningsvist iaf ha det som jag vill och leva som jag vill. Visserligen kommer väl antagligen inte de elaka sms:en att försvinna, men då har jag ett problem mindre.

Aja, idag ska jag nog ringa till Ferrum och se om de har nå jobb till mig och imorgon ska jag på arbetsintervju... eller vad det var. Han var så flummig i telefon ;P Visserligen skulle jag vilja testa på något nytt om jag fick jobbet och enligt syrran är det jävla bra att ha Ishotellet i CV om man söker jobb. Men tja, det skulle bli så dyrt för mig. Färdkostnader och sedan sämre lön... Men får väl se vad de olika företagen säger. Och om ingen kan erbjuda mig heltid får jag väl söka vidare.
   Fast trivs i restaurangyrket, synd bara att det ska vara så dålig lön :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0