Jönköping

Japp, nu har jag rest vidare till Jönköping. Steg nyss upp och kan inte förstå att jag lyckades sova 11 timmar! Visserligen har jag jue inte sovit särskilt mkt den senaste veckan, men iaf. Uscha... Fast jag drömde både mysiga och mindre mysiga drömmar. Föredrar och komma ihåg de mysiga :)

Ute är det bajsväder. Vädergudarna verkar inte vara på min sida. När jag var i Östersund hade vi skitväder mest hela tiden, förutom den dagen jag åkte. Då blev det sol :) Samma sak i Linköping, det var sol på min avresedag :) Aja, bara det inte regnar - men har faktiskt med mig ett paraply!

Idag ska jag och syster gå på bio tror jag, det är dagens planer. Hon ska komma hem till lunchen så tänkte vara gullig och diska åt henne när hon är så snäll och lånar ut sin lägenhet åt mig :) Fast jag önskar att hon snart fixar ett kort till mig så jag kan börja ta mig ur huset. Jag har verkligen lust att utforska staden och försöka htta en fin jacka, har jue inte varit och shoppat någonting ännu på min resa. Fast min resväska är jue tung som den är ändå ;P

Fy faen, den där resväskan är jue döden. Fick jue dra omkring den lite grann igår, och handleden blev jue helt knäpp. När jag skulle skriva under på ett kortkvitto så kunde jag inte skriva på raden p.g.a. utmattningen ;p Fast vi unga, söta tjejer har det nästan lite för lätt. Gubben som stod bredvid mig på busshållplatsen insisterade på att bära min resväska och när jag kom fram till Jönköping tänkte han ta den då också. Men då sa jag faktiskt nej, dessutom var jue inte syster särskilt långt ifrån mig. 
   Antagligen är folk så vänliga mot mig för att jag ser så blåst ut. Högklackat och rosa resväska, kan man tänka sig något annat då? Men jaja, de får väl tycka vad dem vill. Jag är jue ändå bara tillfälligt här ;P Skönt att vara på besök och resande fot, då kan man göra bort sig hur mkt som helst - det spelar ändå ingen roll.

Inte för att jag tycker att jag har gjort bort mig ännu. Får jue se nästa gång bara jag ska ut på krogen. I Östrsund höll jag jue mig på en lagom nivå (Trots att jag drack sprit!!!) så förhoppningsvist så kan jag hålla mig på lagom nivå här i Jönköping och eventuellt Linköping.

Nåja, nu ska jag väl börja ta hand om disken. Sen ska jag nog duscha och fixa till mig, gud så roligt :) Jag har inte fixat till mig alls under resans gång, så ska bli kul att äntligen få göra någonting av helveteshåret. Fast ska klippa mig nu i veckan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0