Kent

Jag har inte lyssnat på Kent på år och dar, men inför resan la jag in lite låtar från dem i mobilen. Och nu är jag kär, igen.

"Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag.
"

Daniel är i skolan nu, han var hemma på lunchen för att ge mig dagens uppdrag: att handla!

"Och jag glömmer bort att andas
För sex, musik och våld
Var det vackraste som hänt mig
Sen själen min blev såld.
"

Så nu är lyxlivet slut.

"Tid
Du är dig inte lik
Min knutna hand i fickan
Sömn
Jag kräver ingen sömn
Jag vrider mig på nålar.
"

Måste börja betala för sin mat, inhandla den... uscha.

"Lyssnar
stel & fastspänd
& när paniken bryter ut
ler du svagt
och viskar till mig
Du är värd att dö för
Men mot gummi, glas & metall
betyder ett mirakel inget alls...
"

Visserligen får jag jue någonting att göra idag, var jue faktiskt jag som sa att jag kunde gå och handla.

"Det är så det ska vara
Det är så jag vill ha det nu
Det är så det ska vara
Som en perfekt och underbar lag
Perfekt och oförstörbar
"

Så det är dagens uppdrag: Handla.

"Ett långfinger åt döden
Vi gick över lik
Och skylta' med vår kärlek,
vårt rika inre liv
Men plåtarna till himlen
var slut när vi kom dit
Och priset vi betalat
För att klassas som elit
Var att vi blev som dom andra
"

Så ska väl börja fixa till mig och ta mig ut när jag skrivit färdigt mina citat här.

"Brinn hjärtat brinn
Du vet du kan förändra allting
Det blåser genom staden inatt
Hör du sanningen, den lät som ett skratt
"

Musik är kärlek :)

"men så nära får ingen gå"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0