Anlänt till Linköping

Jaha, nu har man rest vidare. För tillfället sitter jag i Daniels studentrum, som faktiskt är riktigt fint! (jag lär väl säkert lägga upp lite bilder på hur det ser ut senare).

I Östersund har jag mest tagit det lugnt och fotat en massa kossor ;D Fast de är faktiskt inte särskilt söta, inte på nära håll i alla fall. De har en sån där korkad, tom blick som inte är särskilt charmerande. Sedan beter de sig inte särskilt civiliserat heller för den delen ;p
  
Jag var ut i fredags iaf, och det var jue hyffsat mycket folk - fast det är väl överallt mer folk i jämförelse med Kiruna? ;P Dessutom är de inte så hårda med åldersgränsen märkte jag. för jag visade jue upp mitt leg, som man brukar, så tittade han på det och sa: "Det är egentligen 21-årsgräns här." Och så vinkade han in mig.
   I Kiruna har de jue blivit hårda med åldersgränsen nu (eftersom de tycker att vi 18-åringar röjer för mkt ;P) så jag blev lite chockad. Men men, det var jue bra för mig iaf :)
   Annars har vi inte alls gjort mycket, som sagt. Åkt bil, traktor och mc ;P dessutom var jag tvungen att köra bil och traktor, bläh. Det gick jue bra att köra bilen, men traktorn... Njääe, jag nöjde mig med att köra en meter, sedan vägrade jag köra längre :)

Resan till Linköping var lite jobbig. Framme i Sthlm var jag tvungen att byta tåg och tåget till Linköping skulle komma till ett spår som var låångt bort. Så där fick jag söka mig fram efter skyltar som inte fanns och till slut tog jag mig upp för ett par trappor. Det gick bra, för där fanns rulltrappa. Men när jag hittade mitt spår och skulle ner igen så var jag tvungen att bära min gigantiska, rosa resväska ned för hela jävla trappen. Bläh! Jag kände mig alldeles dissy när jag kom ned igen eftersom jag inte hade ätit på en 8h - och så är jag väl inte den mest vältränade människan - men ja, jag klarade det iaf :)

Här i Linköping har jag inte hunnit göra alls mycket. Kom jue fram vid 7 så vi åkte direkt hem till hans lilla studentrum och åt mat och kikade på film tills jag blev trött och gick och la mig. Nu sitter jag här som sagt ensam och funderar över vad jag ska hitta på.
   Jag har inte riktigt tänkt mig att Daniel skulle gå i skola till 6 så nu har jag en hel vecka att komma på aktiviteter på. Hum. En dag ska jag nog till staden i alla fall och kika lite. Sedan kan jag jue alltid ta en promenad här i närområdet och se mig omkring och fota som en turist bör :) Inte fatt jag kan kalla mig för turist, jag är jue ändå på besök. Jag är en gäst :) Med alla dess fördelar ;p haha.

Ja, blir nog mycket bloggande nu om morgornarna. Ska ladda upp bilder också någon dag.
   Men tills vidare: pööshäjj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0