Snart på resande fot, woho!

Dags för nya tag! Har lyckats få i mig lite blåbärssoppa så snart ska jag väl vara helt återställd, woho! Och så har jag fått tid för arbetsintervjun nu också, på tisdag. Så jag bestämde mig för att åka lite snabbt förbi syster och hälsa på henne, så jag åker imorgon 06:40. Wiie! Så nu får vi verkligen hoppas att jag är helt återställd imorgon och inte smittar ned henne, för då blir hon nog inte så glad på mig. Är väl nog jobbigt att jag skriver och säger: "Jag kommer förbi imorgon." Inte lätt att vara syster till mig.

Så det blir Jönköping fredag-tisdag. På tisdagen tar jag bussen till Gbg och ska söka mig fram till min arbetsintervju. Ska väl kika runt lite på stan också när jag ändå är där, har inte varit i Gbg på 4 år. Så det blir jue trevligt.
  
Tar kvällståget hem. Ska kanske förbi Erik en kort sväng. Han blev alldeles överlycklig när jag berättade att jag hade byte i Östersund och skulle kika om han kunde ta ledigt ifrån jobbet på onsdagen så jag kunde stanna där en natt. Blir dubbelt så dyr resa, men skulle vara oerhört roligt att få träffa honom igen. Och vovve! Han har ännu inte ringt tillbaka och meddeladat mig om han fått ledigt eller icke, men vi får hoppas. Jag har jue sagt att jag ska slösa mina pengar på gott sällskap och resor ;)

Det blir dyrt för en veckas semester, men det är det värt. Värt att få träffa trevliga människor och komma ifrån Kiruna en sväng. Den här gången ska jag dock inte överpacka mig, men funderar på om jag ska ta med mig högklackat eller inte till intervjun... hum... Finare skor ska jag absolut ha så jag ger ett seriöst intryck och jeans och någon trevlig, mogen tröja. Jag är jue verkligen en som klär upp mig efter tillfället. 
  
Det ska vara 16 grader i Jönköping på lördag, woho! Då ska jag allt glassa sol som in i helvete!

Btw, jag tror inte det blir avslutningsfest för mig ikväll. Kan jue än så länge inte äta normalt, och vill jue helst vara helt återställd tills imorgon. Känns lite trist eftersom det är sista gången jag får träffa mina kära kollegor, men ja... vem hade kunnat förutse magsjuka? Inte jag då. Den där ondskefulla magsjukan... Grr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0