Would, could, should...

Uff, jag kan inte sova. Tusen tankar snurrar omkring i mitt huvud och ger mig ingen ro. Alla dessa "would, could, should". Jag är bara helt förvirrad. Även om jag försöker tänka klart och komma fram till en lösning så glider jag in på ett sidospår och mina funderingar fortsätter att plåga mig. Varför har jag en tendens att alltid göra livet lite jobbigare än vad det kunde vara?
  
Would, could, should...

Dessutom har jag världens jävla träningsvärk. Kanske inte borde ha tagit i så hårt med tanke på att jag inte tränat styrke sedan november? Ingen aning, men min vad skriker som om den blev torterad. Detta är väl kanske ännu en anledning till varför jag inte kan sova.
   Och så blev jag hungrig. Och jag kan fan inte somna på tom mage. Då ligger jag bara där och tänker på mat och medan timmarna går så fantiserar jag om allt onyttigare saker. Om man inte blev tjock på choklad skulle jag antagligen överge killar och ägna mig åt choklad istället. Choklad ställer inte till med några problem i alla fall.

Would, could, should...

Tänk om jag skulle leva efter ordspråket: "Lev som om varje dag vore den sista." Det hade inte funkat, det har uppenbarligen bevisats. Nu måste jag försöka banka i lite vett och förstånd i mitt lilla, dumma huvud. Hur kan något som borde vara så enkelt vara så svårt? Vad är det för fel på mig? Jag driver mig själv vansinnig.

Would, could, should...

Den där tidiga morgonen med promenad och träning ser det inte ljust ut för. Jag tänker alldeles för mycket. Tänk så underbart att få ledigt ifrån sitt huvud bara en enda dag!

Would, could, should...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0