25, 26, 27 - Bratislava, Zurich, Paris

Dag 25 - Bratislava:
Mark akte vidare sa denna dag fick jag spendera ensam. Knatade omkring pa de mysiga gatorna i Bratislava och njot i solskenet. Latade mig riktigt! Traffade ytterligare nagra hollandare som gav mig deras nummer och ville att jag skulle ringa nar jag kommer dit, hum...
   Gick tillbaka till hostlet hyffsat tidigt och satt vid datorn i sakert 2h for att fixa en billig flygbiljett hem. Omkring 1700kr for att komma fran Amsterdam till Kiruna, det tyckte jag inte var sa farligt! Med tanke att det kostade mig 1300kr att komma fran Kiruna till Berlin med tag...
   Sedan tog jag mig till tagstationen och borjade min resa mot Schweiz. Pa nattaget pratade jag med en kille som kom fran Mexiko men studerade i Wien. Vi hade aven en hysteriskt rolig gubbe i vagnen som inte kunde nagon engelska - men han skulle anda prata om mig! Och han pratade konstant! 
   Men till slut fick vi sova, nar han hoppade av i Salzburg ;p

Dag 26 - Zurich:
Taget var forsenat sa kom aldrig pa taget till Bern. Istallet vantade jag med Jorge pa hans kompis och nar hans kompis kom till platsen erbjod han mig att fa sova i hans lagenhet... och jag sa sjalvklart ja - billigt ar bra!
   Sa jag umgicks med Jorge hela dagen. Pa formiddagen var vi med hans kompis och at frukost i hans lagenhet och slappade, var till universitet. Men nar han skulle jobba sa promenerade jag och Jorge runt omkring i Zurich, vilket var en trevlig liten stad - som Bratislava! Och sa slappade vi lite och jag somnade pa grasmattan i solskenet.
   Mot kvallen blev det party med en massa schweisiska manniskor. En kille studerade svenska - han ska till Sverige och plugga - sa fick prata lite svenska igen, woho! Efter att ha druckit lite ol och rom pa en grasmatta akte vi till en pub. Blev en seen kvall.

Dag 27 - Zurich/Paris:
Bakis och med lite somn packade jag min vaska och tog mig till tagstationen. Det kostade mkt att ta mig till PAris, men jag hade jue bestamt mig for att jag ville se Paris sa jag betalade priset.
   Kom fram pa kvallen och insag att det var alldeles for dyrt att aka till England. Fixade ett hostel och tog mig dit. Detta var ocksa dyrt, och det var forbjudet med alkohol - what?! Jag som hade kopt mig lite fransk rosevin att slappa med...
   Annars gjorde jag inte mycket den dagen faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0