Dag 16, 17, 18, 19 & 20 - Neapel, Aten, ingenmansland

Dag 16 - Neapel
Vaknade upp pa soffan och hade sovit fortraffligt! Borjade prata med min "rumskompis" , en engelskman, och vi kom bra overrens sa vi bestamde oss for att spendera dagen ihop.
   Vi akte till Sorrento for att lamna hans saker, sedan akte vi till ett litet stalle som var underbart vackert! Husen klattrade upp langst bergsvaggen och havet underbart blatt. Vi tog ss ned och badade mer an vi solade.. man blev blot av svett efter 5 minuter (nej, jag ar inte den fraschast dessa tider).
   Efter en udnderbar dag pa stranden akte vi tillbaka till Sorrento, at min sista pasta och satt vid kajen och pratade. Inget speciellt hande den dagen, men var absolut vart en dag "ledig" (igen).

Dag 17 - Neapel/Bari
Vaknade upp tidigt och akte till stationen. Efter nagra timmars tagtur var jag framme i Bari dar vivar ett x antal backpackers som sokte oss till farjan.
   Vi betalade det dyra priset for en biljett, sedan blev det ytterligare en vantan. Jag tog med mig min ryggsack ch vandrade in mot centrum for att fa mig en sista italiensk glass. Den var jattegod! Rakde dock ta kaffeglass istallet for choklad, men men...
   Efter mycket om och men kom jag ombord. Jag var valdigt osocial ochlaste. Forsokte lagga mig tidigt, men lyckades hamna bredvid en unge som skrek natten igenom. Usch.

Dag 18 - Patras/Aten
Tappade 1h, sa kom fram 12:30 i Patras. Aterigen var vi ett x antal backpackers som tog oss till tagstationen . Vi hamnade pa ett litet, litet tag utan AC, sa det var en valdigt varm tur!
   Tagbyte (till en med AC) och till slut omkring 18:00 var vi framme i Aten. Jag gick vilse i min jakt pa Trolley Bus, aldrig hort det forut! Men man lar sig alltid nagot nytt.
   Val framme pratade jag med lite folk, men nar de skulle dra ut gick jag och la mig - trots att de ville ha med mig. Men jag var trott, och var inte alls sugen for party. Dessutom "maste" jag jue stiga upp sa tidigt jamnt.

Dag 19 - Aten
Vaknade upp tidigt, at min frukost och tog mig ut i hettan. Jag hade tur och det blaste ganska mycket den dagen, sa det blev inte olidligt varmt. Utan... ja, varmt bara.
   Sag Akroppolis och gick omkring i staden pa de historiska platserna. Fran Atens kullar sagjagattstaden var gigantisk! Tog mig dock bara omkring i centrum och pa turiststallena.
   At en valdigt dyr, men god, lunch. Tyckte jag fortjanade det efter 20 dagars snalande. Sedan tog jag mig mot tagstationen. Kommunikationsproblem (ingen pa tagstationer kan prata engelska) upptackte jag att det taget jag tankt ta kravde reservation. Sa istallet hamnade jag pa ett senare tag. Men kom ivag i all fall och slapp sova pa en tagstation.

Dag 20 - Nagonstans i Grekland (vet vars, men kan inte stava)
Kom framomkring 7 pa morgonen. Jag hade traffat ett par fransyskor dagen innan och vi tog oss till ett torn dar vi slappade hela dagen. Vi fick kompisar ocksa - tre herrelosa vovvar. De var snalla mot oss och lag bara i narheten utan att stora oss, men sa fort nagon kom nara oss skallade de - haha!
   Sa en dag forsvann i vantan pa taget. Kl. 17:00 hoppade vi pa. Hamnade i samma vagn som en otroligt cool grekisk kvinna, sa var en mycket trevlig resa!
   Val framme tog vi en taxi till vart hostel (vi hade bokat ihop). Dar bjods pa gratisdrink och jag traffade ett par italienska killar som var hysterisk roliga. De skulle cykla till Istanbul! Helt galna, men otroligt charmig ide om inte annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0