Dag 21, 22, 23, 24 - Sofia, Belgrad, Budapest, Bratislava

Dag 21 - Sofia
Hade en otorligt rolig frukost med italienarna jag traffade dagen innan. Efter en lang frukost tog jag mig ut och kikade pa staden. Sofia kandes valdigt modern (eftersom staden blivit bombad sa manga ganger finns inte sa manga historiska byggnader kvar). Inte den roligaste staden, men nu har jag sett den i alla fall.
   Tillbaka pa hostlet traffade jag en engelskman som ocksa skulle med nattaget till Belgrad. Sa vi promenerade dit tillsammans. Val pa taget fick jag sova med en massa gubbar - haha. Som tur var sa var de bara gubbar och inte snuskgubbar ;p

Dag 22 - Belgrad

Jag hade tur, taget var forsenat sa vi kom fram forst kl 7 (skulle egentligen kommit fram kl 5). Sprang pa engelskamannen och 2 danskar och vi drack kaffe och cihllade. Jag var tvungen att vanta tills turistinformationen oppnade kl 9 for att hamta min karta.
   Nar jag val fatt den promenerade jag lite pa mafa. Oplanerat sprang jag pa engelskamannen och danskarna igen, sa det blev liksom bara att jag umgicks med dem hela dagen. Aven fast de inte riktigt var min typ av manniskor - drack massa ol och rokte ca 3 paket om dagen (per person). Fast Belgrad kandes lite trakigt, kandes som Sofia ungefar. Modern.
   Men vi hade en trevlig middag. Jag blev nagot lullig och nar jag skulle betala vaxlade servitoren bara mina pengar - vilket jag upptackte forst pa tagstationen. Pinsamt! Sa var en valdigt billig dag for mig.
   Tog nattaget till Budapest. Satt i samma kupe som nagon Serb som forsokte ragga pa mig - blah! Men han lat mig vara till slut och jag sov som ett barn.

Dag 23 - Budapest
Kom fram kl 5 och nyvaken tog jag mig till mitt hostel. Jag kunde itne checka in sa fick proemenera runt i staden en 6h, sedan kom jag tillbaka och sov en timme.
   Efter min lilla sovstund gick jag till Europas storsta synagoga - som inte alls var stor om man jamfor med kristna kyrkor.
   Alskade Budapest, riktigt vacker stad!
   Kom tillbaka till hostlet och traffade ett par svenskar - riktigt, riktigt svenskar. De var blonda och blaogda. Sa jag umgicks med dem och en indie och hans flickvan fran Singapor. Vi drack ol och gick ut. Trevlig kvall faktiskt, fast vi kom hem sent.

Dag 24 - Bratislava
Vaknade upp panikslagen och fick kasta ihop mina saker och sedan ta mig till tagstationen. Hade dock god tid pa mig innan taget gick. 2 och en halv timme senare kom jag fram till Bratislava. Trott traffade jag Mark, engelskmannen jag umgicks med i Neapel, och vi umgicks hela dagen (vart mote var planerat).
   Vi promenerade omkring och jag alskar verkligen Bratislava. Staden ar liten, sa du hinner se allt pa en dag. Men denna stad ar sa tyst och paminner sa mycket om Sverige - sa lite hemlangtan har jag hunnit fa.
   Eftersom Bratislava ar sa billigt at jag en riktigt god middag och vi testade Slovakiskt vin (inte det basta). En lugn och mysig dag.

Kommentarer
Postat av: Sara

Lustigt att de tre senaste städerna börjar på B ;)

Belgrad, åh. Vill ocksåååå! Fyfan vad jag är avundsjuk på dig lilla vän, vet du det :P

2009-08-06 @ 20:11:54
URL: http://unsichtbar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0