Planer, planer

Ihelg har man gjort lite saker iaf. Var på fest i lördags, sjukt full blev man. Lyckades få en vakt att komma ihåg mig... icke bra tror jag ;p Annars röjde jag och Äna på. Det är sinnessjukt vilka mängder jag kan dricka och ännu stå upp! Min kropp är konstig.

Idag träffade jag Ingrid, Johan, Anastasia och Petra - samt Petras lilla baby. Jag är usel med ungar men guud så söt! Inte så att jag vill ha en själv, men så liten och go... gulligull!
   Blev en äcklig macka på Brända, men sällskapet var trevligt. Sedan hängde vi hos Anna ett tag medan vi väntade på bättre tider. Kändes som på "den gamla goda tiden", även om jag var så sinnessjukt trött!

Ska snart ringa Anastasia. Hon ska fjällvandra med en kompis till Kebne fjällstation och frågade om jag ville följa med. Eftersom de hade bokat boende till imorgon så är det imorgon det blir av - lite spontangrejj.
   Hade dock lovat Sara att köra henne till flygplatsen. Frågade henne om hon visste någon annan som kunde köra, annars skulle jag självklart ställa upp - ett löfte är ett löfte. Men nu vill hon inte ha mig som chaufför, så det känns jue inte roligt. Känner mig som en egoistisk skitstövel, men men...

Kanske att jag ska testa lyckan i söder också. Anastasia har erbjudit mig sovplats hos henne i Uppsala medan jag söker jobb och bostad i Uppsala/Stockholm. Det är jue som sagt lättare att få jobb när man är på plats, och med en säker inkomst är det lättare att få hyra ett rum eller lägenhet. Och bor jag i Sthlm är det inte såå långt och såå dyrt att resa utomlands.
   Får bara se hur mor tar nyheten! Hon tjatade på mig imorse igen om att söka jobb till ishotellet och att jag ska åka till syster och söka jobb i Jönköping. Fast i grund och botten är det jue mitt liv och mitt val.

Så nu har jag åtminstone en plan för hur jag ska göra med mitt liv. Åka ned dit och söka jobb i kanske 2månader och funkar inte det hade jag tänkt gå någon kurs. Johan tipsade mig om en bartenderkurs som har väldigt bra anseende och fixar utomlandspraktik om man vill det - det vore jue verkligen någonting för mig! Så ska väl kanske kika upp det.
    Även om jag har tänkt börja studera i framtiden gör det jue inget att lägga pengar på någonting som kan gynna mig. Dessutom vill jag jue ändå jobba extra medan jag pluggar så att jag har pengar till att resa - jag vill resa så länge jag är ung!

Det är en vecka sedan jag kom hem till Sverige, men känns som jag har varit här i en evighet. Känns som om min resa aldrig hände utan bara var en dröm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0